בארה"ב פועלים כיום אתרי סחר יעילים, שתכליתם העיקרית היא שירות מרחוק לאיתור ורכישה במכירה פומבית מקוונת וייצוא של רכב ■ המעורבות הפיזית היחידה של הרוכש תהיה מול המכס, משרד התחבורה והנמלים
יבוא הסחורות ב-4.2 מיליארד דולר, יצוא הסחורות ב-3.6 מיליארד דולר, והגירעון המסחרי ב-0.6 מיליארד דולר ביולי - צניחה של 63% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ■ יצוא הסחורות עלה ב-11.3% בחישוב שנתי
שופט העליון אשר גרוניס דחה את עתירתן של 3 יבואניות הרכב, "הן מטעמים מקדמיים והן לגופם של דברים" ■ רפורמת המיסוי הירוק תיכנס לתוקף ביום ראשון
היבואנים שיחררו כ-30 אלף כלי כדי להקדים את העלאת המס ■ כשליש מהמכוניות שוחררו ממלאי היבואנים ויאפשרו למתן את העלאת המחירים בחודשים הקרובים
כך טוענות החברות לובינסקי, קרסו וקמור, שעתרו לבג"ץ נגד המיסוי הירוק ■ "שטייניץ דואג רק להכנסת 400 מיליון שקל לתקציב המדינה; אם בריאות הציבור מעניינת אותו - שיפעל להוריד כלי רכב ישנים מהכביש"
זאת בשל הירידות בדולר ובין ■ רכב מקבוצה 4 שנרכש במטבע יפני ואמור להתייקר בכ-10,000 שקל לאחר החלת המיסוי הירוק, יצטרך להכליל בתמחור גם את הירידה של כ-10% שחלה בשער הין
טוענים כי שר האוצר אינו מוסמך להסדיר את רפורמת המיסוי הירוק - ומבקשים צו ביניים שיימנע את כניסת הרפורמה לתוקף ■ איגוד יבואני הרכב סירב להשתתף בעתירה באופן קולקטיבי
לצד אי-היציבות הפוליטית סובלת תאילנד ממיתון עמוק, אליו גלשה בעקבות המשבר הכלכלי ■ אנליסטים מעריכים, שהתלות הגבוהה בסחר הבינלאומי צפויה להעיב אף יותר על התפתחותה ■ למרות זאת, מסתבר שלישראלים יש מה שהתאילנדים מחפשים
מאזן האימה בין חברות הליסינג ויבואניות הרכב מתערער
בענף הרכב מדווחים על הזמנות מאסיביות למשפחתיות ציים, לרכבי יוקרה ולטנדרים, שיימסרו עד סוף יולי
האיגוד "יפעל באמצעים תחיקתיים ותדמיתיים לשקם את תדמית הענף ולקדם את הייבוא האישי
בענף מעריכים כי יופעל לחץ כבד על משרד התחבורה להעניק רישיונות ייבוא לפני המועד האמור ■ הטסה היא פיתרון יקר משמעותית מהובלה ימית מקובלת כשעליית המס צפויה לקזז את ההפרש
יקי אנוך לגלי צה"ל על המיסוי הירוק: "כל הטבת מס שתהיה תועבר לצרכנים. אין בזה ספק, ואין פה משחק. אין יבואנים שחומדים אותה לעצמם. זה הכיוון, ולפיו נפעל" ■ סמנכ"ל רשות המיסים בועז סופר "מגוחך שיבואן רכב אומר 'אל תדאגו, לא אעביר הטבת המס לצרכן'; הצרכנים יצביעו ברגליים"
במכתב לשר התחבורה כותב יו"ר הענף: "יש להביא להסדרת סוגיית הייבוא המקביל של רכב רק לאחר שתובטח מניעת ייבוא רכב בעל מפרט טכני שאינו מתאים לתנאי מדינת ישראל - אחרת הממשלה יוצרת במו ידיה מוקד נוסף לסכנה בכבישים"
כפי הנראה היום, יחול שיפור לטובה בטווח הקצר, אך לא בטוח שהוא יימשך לאורך זמן
כ"ץ ציין כי על פי ההערכות פתיחת ענף הרכב לייבוא מקביל תחסוך לציבור בין 500 מיליון ל-1.2 מיליארד שקל בשנה
דונלד טראמפהמומלצותהשבוע בענף הרכבמכונית חשמליתמכסמכס מגןמלחמת סחררכב סינישוק הרכבתעשיית הרכב