גיאוקרטוגרפיה: הפרסומת למילקי בכיכובם של אקי אבני וסנדי בר היא שוב האהובה ביותר ■ הפרסומת ל-012 סמייל היא הפרסומת המושקעת ביותר מבחינה תקציבית מבין כל הפרסומות ששודרו בשבוע החולף
נסענו לצפון לקנות ברמי לוי, חזרנו לירושלים כדי להריח חו"ל בגאפ, טסנו ללונדון ב-400 דולר והצטיידנו בגוגלפון אבל לא ב-iPhone ■ מדור הצרכנות של "גלובס" מסכם שנה - ומזכיר גם למה כדאי לחכות
הסל הזול השנה נמצא אצל רמי לוי ומשקף ירידה של 13% לעומת הסל בשנה שעברה ■ גם במגה בול ובשופרסל דיל ירדו המחירים ■ חצי חינם היא היקרה בהשוואה, ובמחיריה לא חל שינוי ■ הפער בין הסל היקר לזול: 30%
לקראת החגים, גם המשביר לצרכן ושופרסל מפגינות נוכחות בפרסום OFFLINE ■ פרטנר מובילה השבוע את הפרסום ONLINE עם השקעה של כ-76 אלף דולר
מבצע זה מתווסף למבצע קודם של לוי, במסגרתו יחלק לכל לקוח 2 ק"ג דג קרפיון במחיר 1 שקל בלבד לק"ג - ללא כל התניית קנייה ■ גם שאר רשתות השיווק נערכות לחגים וישקיעו מיליוני שקלים בהטבות קנייה שונות
זאת על כל קנייה בסך 500 שקל ברשת ■ ההערכה היא כי שווי ההטבה עומד על 30-50 שקל ללקוח ■ ברשת מחסני כמעט חינם מציעים מבחר ירקות במחיר 20 אגורות לק"ג
מוביל השבוע גם את הפרסום באינטרנט עם השקעה של כ-151 אלף דולר
לירידה בהכנסות ברבעון השני, שהסתכמו ב-1.84 מיליארד שקל, "תרמו" גם המיתון במשק ועיתוי חג הפסח השנה ■ הרווח הנקי נפל ב-53% בשל עלייה במסים על ההכנסה והירידה ברווח התפעולי
שילוב "מותג פרטי" עשוי להוזיל את הקנייה בסופר ב-20% - כך עולה מהשוואה שביצע אתר פרייסל עבור "גלובס" ב-4 רשתות מזון מוזלות ■ מחיר סל: 76 שקל ברמי לוי, 90 שקל בשופרסל דיל
סוני אריקסון מובילה השבוע את הפרסום באינטרנט עם השקעה של כ-76 אלף דולר
מבדיקת פרייסל עבור "גלובס" עולה כי פירות וירקות ומוצרי העוף הטרי זולים יותר בימי חמישי לעומת ימי ראשון, עד כדי פער של 25% במחירים ■ בסיכום הסל הכולל, שופרסל דיל מציעה את המחירים הזולים ביותר
רשת כמעט חינם פתחה זירת מחירים חדשה: הוזילה מוצרים כגון כרעיים ושניצלים - ובתגובה הוזלו מוצרים אלה גם בחלק מסניפי מגה בול ■ סמנכ"ל הסחר של רבוע כחול: "ההאטה תחריף את התחרות, במיוחד ביוני-יולי"
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.76 מיליארד שקל, והרווח ב-32.3 מיליון שקל ■ ברשת תולים חלק מהקיטון בשינוי האסטרטגי שכלל את פתיחת "מגה בול" ■ המנכ"ל, זאב וורמברנד: הפכנו לשחקן מהותי בתחום ההארד-דיסקאונט
בהשוואת סלי המוצרים המשלימים לשבועות (פסטות, גלידות וכו'), נמצא כי הסל הזול נמכר דווקא ברשת העירונית מגה בעיר ■ גם הרשת העירונית שופרסל שלי מפתיעה לטובה, וסל מוצרי החלב בה היה זול מזה של שופרסל דיל
מגה בול הוזילה את מחיר העוף ל-3.90 בלבד בכל הסניפים בארץ ■ בנוסף תמכור מלפפונים, עגבניות ובצל יבש ב-80 אגורות בלבד לק"ג בכל הסניפים ■ כל הרשתות התנו את ההטבה בקנייה של 150 שקל
מדובר בהמשך למלחמת המחירים שמתנהלת בימים האחרונים במתחם המסחרי בנשר בין הרשתות שופרסל, מגה בול של רבוע כחול ורמי לוי ■ במחסני להב מעריכים כי שופרסל תרחיב את מלחמת המחירים לאזורים נוספים
COST 365המרכז למחקרים צרכנייםמיכל רז-חיימוביץ'רמי לוישופרסל