מנהל רשות המסים ערן יעקב אמר בוועידת הרכב של גלובס כי דבריו של נגיד בנק ישראל על הצורך לעבור ממס על הבלו למס נסועה כוונו לטווח הארוך, וכי גם משרד האוצר וגם רשות המסים מסכימים על כך • יעקב התייחס גם לכוונה למסות בעלי דירה רביעית ואמר כי "תפיסת עולם של מיסוי על מישהו מרובה דירות - יש בה המון רציונל"
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, הודיע כי לדעתו צריך לוותר על מס הבלו המהווה חלק מרכזי ממחיר הדלק, ולהחליפו במס גודש • באוצר צפויים להתנגד ליוזמה, והשר אביגדור ליברמן כבר הודיע בעבר על התנגדות לסבסוד מחיר הדלק, מחשש שלא ניתן יהיה בהמשך להחזיר את המצב לקדמותו
עד לא מזמן התמקדה הממשלה בצעדים להפחתת העומס בכבישים ולעידוד שימוש בתחבורה ציבורית, כמו אגרת גודש בגוש דן • כעת גוברים הקולות הפוליטיים הקוראים להפחתת מס הבלו על הדלק - צעד שעשוי לשמר את התלות ברכב הפרטי • כשהבחירות תמיד מעבר לפינה, הפוליטיקאים לא מסוגלים לחשוב על הטווח הארוך
השר סער שמוביל את המהלך יחד עם יש עתיד וכחול לבן טען: "הורדת הבלו תשפיע גם מעבר לשימוש בדלק" • אלא שמחירי הדלק הם רק החוליה האחרונה בהתייקרויות שנגרמות ע"י משבר האספקה העולמי • וגם: התוצאה עשוייה לעודד שימוש ברכב פרטי, בניגוד למדיניות הממשלה
המס על חומרים ממיסים, שאושר לאחרונה, היה אמור לבלום את מהילת הדלקים לכלי רכב • אבל הבלו החדש צפוי להגיע כמעט לכל פינה בתעשייה, מחברות הייטק כמו HP ועד למאפיות קטנות • יחד עם התחזקות השקל ומשבר השינוע הימי, המהלך עלול להפוך למכה לייצואנים
הממשלה הכריזה לפני שלוש שנים על רפורמה שהייתה אמורה להעביר את כלי הרכב המסחריים לגז טבעי באמצעות הגדלת הבלו על הסולר • אלא שבהיעדר חלופה, המעבר לדלק מופחת זיהום לא קרה והמס התופח על הדלק למשאיות פוגע בסופו של יום בכיס של הצרכנים
ישראל שיאנית בגביית מסים על רכישת רכב ועל השימוש בו, כך חושפת השוואה לשנתון מיסוי הרכב של האיחוד האירופי • המכוניות הפרטיות, שנערמות בפקקים ושורפות דלק, הן עדיין מקור הכנסות אסטרטגי - 12% מכלל הכנסות המדינה ממסים
ירידה של כ־11% בהכנסות המדינה מענף הרכב ב־2020 מבטאת בעיקר את הצניחה בנסועה ובהכנסות ממיסוי דלק • המדינה נהנתה מהכנסות של 38־39 מיליארד שקל, שמבטאות את הקשיחות והיעילות של מיסוי הרכב בישראל
תקציב המדינה תלוי במידה רבה בהכנסות המדינה ממסים על דלק • כדי שהמדינה תהיה מסוגלת לעודד באמת מעבר לרכבים חשמליים ופחות מזהמים היא צריכה להמיר את ההכנסות מדלק להכנסות ממס גודש
בכל העולם פונות כיום ממשלות לשוק הרכב והדלק בחיפוש אחר מקורות הכנסה לכיסוי הגירעון הנגזר מהמשבר • אלא שנראה כי בישראל, שחולבת את הענף גם בשגרה, אין יותר כלים בארגז מיסוי הרכב
השפעות ראשונות של משבר הקורונה וסגר התחבורה: קריסה של 36% במכירות הרכב במרץ, צניחה דו ספרתית בצריכת הדלקים
מחירי הדלק אומנם ירדו ב-17.4% בתחילת אפריל, אך שיעור המס מתוך המחיר של ליטר בנזין זינק החודש לשיא עולמי של 78%
זאת במסגרת הניסיונות לצמצם את הפגיעה הצפויה בהכנסות המדינה על רקע משבר הקורונה • העלאת הבלו על הבנזין היא צעד פשוט יחסית שלא מצריך את אישור הכנסת אלא דורש רק את חתימת שר האוצר • משרד האוצר בתגובה: "אין כל שיח בנושא"
ישראל והרשות הפלסטינית קרובות לסיכום שיקל במידה רבה על המשבר התקציבי הפלסטיני • המשבר נוצר לאחר הקיזוז שישראל עושה בכספי המסים המועברים לרשות בגין תשלומי הרשות למשפחות מחבלים • בפגישה בין שרי האוצר של ישראל והרשות סוכם כי ישראל תשיב לאלתר מיליארד שקלים
טוענים כי ביטול המנגנון להחזרי בלו על הסולר משית על המגזר העסקי עלויות של מאות מיליוני שקלים בשנה • משרד האנרגיה: עומדים באופן מלא בלו"ז
גביית מיסי הרכב נמצאת בשיא בישראל, אבל בבנק ישראל סבורים כי הבלו על הבנזין נמוך מדי, וכי נדרשים צעדים ממשלתיים לייקור הרכב והשימוש בו • האם מדובר בהרמה להנחתה לקראת גזירות מס חדשות על הנהגים בניסיון לסתום את "הבור התקציבי"? ניתוח "גלובס"
אביגדור ליברמןבנזיןבצלאל סמוטריץ'דלקהעלאת מחיריםמחירי הדלקמכונית חשמליתמשרד האוצרמשרד האנרגיהנפט