חודש הקניות הסתכם בגידול של כ-40% במספר ההזמנות באתרים המובילים לעומת אוקטובר • אתרי המרקטפלייס, המרכזים מוצרים מקטגוריות רבות, נמצאים במגמת התחזקות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בישראל
החודשים נובמבר ודצמבר ידועים כשיאני המכירות השנתיים, אולם ב־2022 עליות המחירים הגלובליות מאיימות על הרווחיות של הקמעונאים • מסקר שערכה ד"ר דנה טבת מאוניברסיטת רייכמן באמצעות פאנל המשיבים Panel4all עולה כי 71% מהישראלים יוציאו סכום דומה או נמוך יותר מזה שהוציאו בשנה שעברה
מחקרים מראים ירידה ברמת שביעות־הרצון של לקוחות אימפריית המסחר המקוון, ואנליסטים מבחינים בקשר ישיר לתוצאות החיפוש ואיכות המוצרים
רשת הכלבו האמריקאית נחשבה לקמעונאית האהובה על שוק ההון בתקופת הקורונה, אבל בדוחות האחרונים שלה היא פספסה כמעט בכל המדדים המרכזיים • את השיעור יכולות ללמוד גם המתחרות: רק מי שישלב בין אונליין לאופליין ויאפשר למשתמשים בחירה, ירוויח
אתרים המציעים חופשות בחו"ל ומוצרים נלווים לנוסעים רושמים החודש גידול במספר ההזמנות • גם חברות האופנה המקומיות והבינלאומיות רושמות עלייה במכירות, לרגל ההצטיידות לעונת החורף • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
החברה פספסה קלות את תחזית ההכנסות אך רשמה רווח גבוה מהציפיות - 28 סנט למניה • צפי האנליסטים היה לרווח של 22 סנט על הכנסות של 127.4 מיליארד דולר
האתרים שמציעים מגוון רחב של מוצרים רושמים עלייה במכירות, בעוד אתרי רשתות האופנה שמפעילות סניפים פיזיים נמצאים בירידה • ebay רושם את הזינוק המשמעותי ביותר, עם גידול של כ־65% במספר ההזמנות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
בעידן שבו כמעט לכל חברה קמעונאית יש אתר עצמאי או פעילות באחת מזירות המסחר הגדולות, קשה יותר למשוך את תשומת לב הלקוחות בתקופת מבצעים • הנה 15 כלים שיאפשרו למנהלי איקומרס לבלוט בחודש שרושם שיאי מכירות מדי שנה
מנהלי השיווק של החברות הגדולות במשק מסמנים מגמות לשנה הקרובה: מה יהיו החידושים המובילים ביחסים עם הלקוח, ואיך לבלוט בין המדפים ובתוך שטף המידע • פרויקט מיוחד, חלק ראשון
האתרים שמציעים שוברי הנחה ומתנה מגדילים את כוחם החודש, ואתרי ההמבורגרים והפיצות מרכזים שליש מההזמנות ממסעדות • בתחום האופנה, זארה ונקסט נחלשות, בעוד דלתא וקסטרו מתחזקות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים ביותר בארץ
כך אומר עמוס דעי, סמנכ"ל קבוצת גולד בונד ומנהל פעילות eGold בקבוצה, המתמחה בפתרונות לוגיסטיקה והפצה אוטומטיים לכלל שרשרת האספקה עבור אתרי סחר מקוונים • "כיום, מכולה מגיעה לנמל ובאותו יום ניתן להפוך אותה לזמינה באתרי הסחר ואף להפיץ את המוצרים גם כן באותו היום עד לבית הלקוח"
ענקית התיירות בוקינג מזנקת הקיץ למקום הרביעי במדד הרכישות של הישראלים, וגם אתר הקופונים GROO מצטרף למגמה • טרנד הפיסטוק מגיע לפיצה דומינו'ס ומחזיר אותה אל רשימת אתרי המזון הפופולריים • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים ביותר בארץ
ענקית הקמעונאות הפעילה בשבועות האחרונים פיילוט שכלל שכירת מחסנים במתחם איירפורט סיטי, כדי לאפשר ללקוחות להזמין מוצרים שנמצאים כבר במחסן בארץ • כעת החברה מתכננת להגדיל את כמות המוצרים ולהרחיב את הפעילות
זהו סבב הפיטורים השני של הבורסה המקוונת, שהפכה לפופולרית ביותר בימי הקורונה • פרסמה במקביל דוחות: לא עמדה בתחזיות ההכנסות, אך ההפסד היה מעט נמוך מהצפי
אמזון דיווחה על הפסד מתואם של 20 סנט למניה, כשהתחזיות בשוק היו לרווח של 12 סנט • עקפה את תחזית ההכנסות, שעמדו על יותר מ-121 מיליארד דולר • ההשקעה בחברת הרכב החשמלי ריוויאן ממשיכה להעיב על התוצאות
שר האוצר אביגדור ליברמן הנחה את רשות המסים לבדוק אפשרות של העלאת תקרת הפטור ממע"מ על קניות מאתרים בחו"ל, מ-75 דולר ל-300 דולר • העלאת תקרת הפטור לא דורשת חקיקה, אולם בגלל תקופת הבחירות, נדרש אישור של היועמ"ש
עלי אקספרסSHEINTEMUאמזוןבוקינגטרמינל Xקמעונאותקניות באינטרנטשופ אנליטיקסשופרסל