מדיניות הסגרים הנוקשה בסין והציפיות למיתון בכלכלות הגדולות בעולם הביאו את מחירי התובלה הימית לשפל • ירידת המחירים הזו עוד רחוקה מהכיס של הצרכן בקצה ובינתיים מסמנת בעיקר האטה בכלכלה העולמית • אנליסט: "הנחת העבודה היא שהירידות יימשכו ואף יואצו"
לא מעט חברות שצמחו בשנות הקורונה אך צנחו לאחר מכן שינו את התוכנית האסטרטגית שלהן • הן רכשו חברות, החליפו צוות ניהולי ובחנו מודלים חדשים, אך ייתכן שהדבר הנכון יותר עבורן הוא להימכר לחברה גדולה אחרת • וגם: מה יכולות ללמוד מכך חברות ישראליות
חברת התובלה הימית מציגה תוצאות חזקות מציפיות האנליסטים, עם רווח נקי של 1.17 מיליארד דולר ברבעון השלישי • עם זאת, לדברי המנכ"ל אלי גליקמן: "מרמה של מחירי שיא בתובלה הימית, אנחנו רואים ירידה הדרגתית במחירים, כשבחודש האחרון היא חדה יותר משבוע לשבוע"
וויקס מצפה לראות שיפור בתוצאות ועשויה להיקלע למאבק אקטיביסטי • צים איבדה עשרות אחוזים משוויה לאחר הזינוק המטאורי ומתמודדת עם ירידה במחירי התובלה הימית • ומה תהיה ההשפעה של עסקת הענק עם אינטל על ביצועי חברת השבבים טאואר?
למרות שהפכה לחברה הרווחית בישראל וחילקה מהנפקתה 3.5 מיליארד דולר בדיבידנדים, מניית צים איבדה כמחצית משוויה בשיא • הכלכלן הראשי של BDO: "למרות ההאטה בצמיחה העולמית, אין ירידה בביקושים; אין סיבה לדאגה בנושא הגידול בהיקף תנועת המטענים בטווח הארוך"
הרווח הנקי של חברת הספנות עמד על 1.3 מיליארד דולר ברבעון, ירידה של 24% לעומת הרבעון הראשון • לשנה כולה צופה צים EBITDA של 7.8 עד 8.2 מיליארד דולר השנה • תחלק דיבידנד בסך של כ-571 מיליון דולר, 4.75 דולר למניה • המנכ"ל אלי גליקמן: "אנחנו בעיקר בתחרות מול עצמנו. נשלם השנה לרשות המסים 1.5 מיליארד דולר"
ענקית הספנות הישראלית צים נפלה בקרוב ל-15% בוול סטריט אמש וכעת צונחת בעוד 8%, על רקע החשש שהאטה כלכלית תוביל לפגיעה בביקושים לתובלה ימית
חברת התובלה הימית מציגה רווח נקי של 1.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון, פי 3 מאשר ברבעון המקביל, ומעלה את התחזית השנתית • המנכ"ל אלי גליקמן על המגעים לשינוי חישוב המס שבו מחויבת צים: "לא מתעסקים עם זה, הספיקה לנו המקלחת הקרה שחטפנו בעקבות הפרסום"
חברת הספנות תחכור אוניות בעלות קורה רחבה (wide beam) עם קיבולת של 5,500 מכולות (TEU) לתקופה של שבע שנים
מניית חברת הספנות נהנתה מהביקושים העצומים לשירותי תובלה וזינקה בכ-500% מאז ההנפקה אשתקד • תקצה אופציות "בתוך הכסף" לבכיריה, בראשות המנכ"ל אלי גליקמן שכבר "שווה" 134 מיליון דולר
צים צופה כי תוצאותיה בשנת 2022 יהיו דומות ל-2021, "בהבדל אחד - אנחנו הולכים לשלם השנה מס של 23%", אומר המנכ"ל אלי גליקמן • זאת לעומת שיעור מס של כ-17% ששילמה אשתקד, בשל ההפסדים הצבורים מהעבר • "חלק מהשיפור בהכנסות המדינה השנה זה צים. שילמנו פלוס-מינוס מיליארד דולר מס"
הרווח של חברת הספנות עמד על 4.65 מיליארד דולר ב-2021 - כמעט פי 9 לעומת השנה הקודמת • ההכנסות השנתיות זינקו ב-169% והסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר • החברה הכריזה גם על חלוקת הדיבידנד הגבוה ביותר לחברה ישראלית: כ-2 מיליארד דולר • תעריף ההובלה הממוצע של החברה זינק ב-227% בשנה החולפת
ענקית הספנות, שהגיעה לשווי של כ־8.3 מיליארד דולר, שילמה את הסכום במס הכנסה • זאת, לאחר חשיפת גלובס על דרישת צים לשינוי חקיקה שיוביל למס מופחת
"בציר 2021" - כ-20 חברות טכנולוגיה ישראליות שהגיעו אשתקד לוול סטריט - מעלה תמונה עגומה • את עיקר ההפסדים למשקיעים הסבו חברות שמוזגו ל-SPAC, שבפחות משנה מחקו כ-18 מיליארד דולר, אך גם אותן אלה שהונפקו בדרך המסורתית לא חמקו מהירידות
חברת התובלה הימית הודיעה על חכירת שלוש ספינות חדשות בהסכם לשמונה שנים, בהסכם שנחתם עם חברת ספנות שקשורה לחברת קנון - בעלת המניות הגדולה בצים • צים: "העסקה נבחנה לאור קריטריונים מקצועיים"
בעל המניות המרכזי בצים, עידן עופר, מתנער מבקשת החברה לתשלום מס מופחת שפורסמה לראשונה בגלובס • למרות זאת, המנכ"ל שומר על קו עיקש מול רשות המסים • כך או כך, את המס של 2021 צים צפויה לשלם, והוא מוערך בכ-2.6 מיליארד שקל
אלי גליקמןדוחות כספייםחות'יםיבואישראל במלחמהישראליות בוול סטריטספינותעידן עופרתובלה ימיתתימן