חברת הספנות תחכור אוניות בעלות קורה רחבה (wide beam) עם קיבולת של 5,500 מכולות (TEU) לתקופה של שבע שנים
מניית חברת הספנות נהנתה מהביקושים העצומים לשירותי תובלה וזינקה בכ-500% מאז ההנפקה אשתקד • תקצה אופציות "בתוך הכסף" לבכיריה, בראשות המנכ"ל אלי גליקמן שכבר "שווה" 134 מיליון דולר
צים צופה כי תוצאותיה בשנת 2022 יהיו דומות ל-2021, "בהבדל אחד - אנחנו הולכים לשלם השנה מס של 23%", אומר המנכ"ל אלי גליקמן • זאת לעומת שיעור מס של כ-17% ששילמה אשתקד, בשל ההפסדים הצבורים מהעבר • "חלק מהשיפור בהכנסות המדינה השנה זה צים. שילמנו פלוס-מינוס מיליארד דולר מס"
הרווח של חברת הספנות עמד על 4.65 מיליארד דולר ב-2021 - כמעט פי 9 לעומת השנה הקודמת • ההכנסות השנתיות זינקו ב-169% והסתכמו ב-10.7 מיליארד דולר • החברה הכריזה גם על חלוקת הדיבידנד הגבוה ביותר לחברה ישראלית: כ-2 מיליארד דולר • תעריף ההובלה הממוצע של החברה זינק ב-227% בשנה החולפת
ענקית הספנות, שהגיעה לשווי של כ־8.3 מיליארד דולר, שילמה את הסכום במס הכנסה • זאת, לאחר חשיפת גלובס על דרישת צים לשינוי חקיקה שיוביל למס מופחת
"בציר 2021" - כ-20 חברות טכנולוגיה ישראליות שהגיעו אשתקד לוול סטריט - מעלה תמונה עגומה • את עיקר ההפסדים למשקיעים הסבו חברות שמוזגו ל-SPAC, שבפחות משנה מחקו כ-18 מיליארד דולר, אך גם אותן אלה שהונפקו בדרך המסורתית לא חמקו מהירידות
חברת התובלה הימית הודיעה על חכירת שלוש ספינות חדשות בהסכם לשמונה שנים, בהסכם שנחתם עם חברת ספנות שקשורה לחברת קנון - בעלת המניות הגדולה בצים • צים: "העסקה נבחנה לאור קריטריונים מקצועיים"
בעל המניות המרכזי בצים, עידן עופר, מתנער מבקשת החברה לתשלום מס מופחת שפורסמה לראשונה בגלובס • למרות זאת, המנכ"ל שומר על קו עיקש מול רשות המסים • כך או כך, את המס של 2021 צים צפויה לשלם, והוא מוערך בכ-2.6 מיליארד שקל
בשבוע שעבר חשף גלובס כי רגע אחרי שהחלה לשלם מס בישראל, דורשת צים הטבות מס מפליגות • עידן עופר, שמחזיק ב-26% מהחברה, הבהיר כי הפנייה איננה על דעתו, אלא שבצים לא מתכננים לוותר
היועץ המשפטי לממשלה סיים לערוך את הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה נפתלי בנט • על בנט להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע לצים ולחברות שבשליטתה בשל תפקידו של אחיו בחברה • אילו עוד חברות נכללות בהסכם?
השנה הגיע תורה של ענקית הספנות לשלם מס חברות, אחרי שהתחילה להרוויח - ובגדול • לגלובס נודע כי צים מבקשת מרשות המסים ומשרד האוצר שינוי חקיקה שיאפשר תשלום מס נמוך בעשרות אחוזים • אם החוק לא יעבור, החברה עלולה להעביר את הפעילות למדינה אחרת
מנכ"ל צים מסביר את הגורמים שהביאו לשינוי החברה על גבי משבר הקורונה, בו היא הגדילה את פעילות השילוח וממשיכה ברכישה של אניות
מספר ההנפקות הראשוניות בבורסות ניו יורק היה הגבוה ביותר מאז שנת 2000 - 399 הנפקות, והסכומים שגויסו בהן - 142.5 מיליארד דולר - הם הגבוהים אי פעם לפי נתוני חברת המחקר Renaissance Capital • גם ההנפקות באמצעות מיזוג לחברות SPAC רשמו שיאים, אך מהרבעון השני החלו לאבד מומנטום • מסכמים את 2021
קו אניות מטען של חברת צים ששמו ADX שעובר דרך מספר נמלים לאורך הים האדריאטי ועוד עוזב את נמל חיפה הממשלתי, ועובר לנמל המפרץ הפרטי בחיפה שמופעל על ידי החברה הסינית SIPG • מדובר בקו הספנות הראשון שמתחיל לפעול באופן סדיר בנמל המפרץ. לצים נותרו קווים אחרים שפועלים בנמל חיפה הממשלתי
שווי המניות שיתקבל ממימוש האופציות עומד על 18.6 מיליון דולר - כרבע מכלל ההטבה שקיבל גליקמן ב-2018, כמה שנים טרם הנפקת חברת התובלה הימית
הגאות בעסקי ההובלה הימית הזניקה את רווחי צים לכ–3 מיליארד דולר מתחילת השנה • המנכ”ל גליקמן: "טסלה שווה טריליון דולר, וצים 6 מיליארד דולר, תעשו את החישוב לאן צים עוד יכולה לגדול" • "התחזית שלנו היא שהתוצאות ימשיכו להיות חזקות, כי השוק חזק"
אלי גליקמןדוחות כספייםחות'יםישראל במלחמהישראליות בוול סטריטספינותעידן עופרקנוןתובלה ימיתתימן