יפעת מחקרי מדיה: את טבלת התוכניות המובילות בחשיפה במארס מובילות תוכניות הריאליטי - "האח הגדול", "הישרדות" ו"המרוץ למיליון" בטבלה מופיעות גם שתי תוכניות שכלל אינן משודרות כעת - "כוכב נולד" ו"הכל דבש"
ליאת פלדמן, סמנכ"לית תוכניות בערוץ 10: "שבת הוא יום מסורתי של 'הישרדות'" רשת: "'הישרדות' רשמה ירידה דרמטית של כ-50% בנתוני הצפייה ביחס לעונה הראשונה, בעיקר הודות לאטרקטיביות של 'המירוץ למיליון'"
אורי שנער, נשיא זכיינית ערוץ 2 קשת עד 2005, בראיון למגזין G: "הטלוויזיה המסחרית יכולה להרוויח גם בתנאים הקיימים. מדברים על 5 מיליון דולר ל'הישרדות', 10 מיליון דולר על 'האח הגדול', 2 מיליון דולר ל'מפרץ האהבה'. יש פה היסחפות בהוצאות"
הרייטינג של "המרוץ למיליון" מתרומם בימי חמישי, אך ההתנגשות עם "הישרדות" במוצ"ש פוגעת ברייטינג של שתי התוכניות טקס מלכת היופי ששודר בערוץ 10 רשם רייטינג ממוצע של 16.6%
ואנשי הזכיינית קשת הפנימו סוף-סוף את מה שהזמרת מדונה הבינה לפני שנים רבות
במקום לבקר איכות תוכניות הטלוויזיה עדיף ליולי תמיר שתמנע פגיעה בבריאות הילדים
גם לעממיות שלי יש גבול. נמאס לי לשמש מקפצה למניפולציות ההפקה ב"אח הגדול"
החלטת רשת לשדר את "המרוץ למיליון" גם במוצ"ש לא השתלמה: תוכניות הדגל של רשת ושל ערוץ 10 רשמו במוצ"ש רייטינג חלש יחסית "האח הגדול VIP" של קשת מוביל את הטבלה השבועית
בין הדמויות הבולטות בתוכנית: יוסי מילשטיין, שימי תבורי, מאיה בוסקילה ובן-זוגה לשעבר דודי מליץ, הדוגמנית עדי נוימן, האחיות פיק והמשורר ומבקר הספרות מנחם בן
עד כה שודרה התוכנית בימי ה' וכעת תשודר גם בימי שבת - כשבכל שבוע הפרק בשבת יהיה פרק הדחה
"הישרדות" מתאוששת עם רייטינג של מעל 20% הריאליטי שולט: 4 תוכניות לז'אנר בטבלת הרייטינג השבועית
כך עולה מסיכום 2008 של חברת Effect-TV כ-43% מהתוכן השיווקי בשנה החולפת התקיים בתוכניות של זכיינית ערוץ 2 קשת, כאשר "האח הגדול" מוכתר כמהלך התוכן השיווקי המוצלח ביותר של השנה
טוביהו, המשנה למנכ"ל רשת, סבור כי מצבו של ערוץ 10 הוא רק סימפטום של המשבר בתעשיית הטלוויזיה רגע לפני שהוא משיק את גלגל ההצלה הנוכחי של רשת, "המירוץ למיליון", הוא מסכם את השנה הקשה שחלפה
בניסיון להתמודד עם "הישרדות" של ערוץ 10 ועם "האח הגדול" של קשת - רשת תשקיע 2 מיליון שקל נוספים בקידום חוץ-מסכי "המרוץ למיליון", שתעלה ביום חמישי הבא, תשודר תחילה פעם בשבוע ולאחר מכן פעמיים
ויזנטל, סמנכ"ל התוכן של yes, סבור שהציבור בישראל אוהב ריאליטי כי שם מושקע הכסף הגדול של הזכיינים בראיון ל"גלובס" הוא מדבר על פרסום בכבלים ובלוויין, על הרפורמה בטלוויזיה וגם על הניצחון במאבק על חיי בנו
במסגרת זו מותג צי המטוסים של ארקיע בתכני "המרוץ למיליון", בהשקעה של כ-300 אלף שקל רשת הציעה ל-HOT ול-yes להעלות ערוץ שישדר את תכני התוכנית בשידור מחזורי - אך נענתה בסירוב
האח הגדולהרשות השנייהטלוויזיהלי-אור אברבךסוגה עיליתערוץ עשרקשת 12רייטינג רשת 13תוכניות טלוויזיה