תנובה משיקה קרטוני חלב עם תמונות רפתנים, ואמנים בצפון מציירים על מיגוניות במימון נשיונל ג'ואיש פאנד • וגם: בקניוני עופר ימכרו שרשראות מגן דוד, וכל ההכנסות יועברו כתרומה לארגון נכי צה"ל • אירועים ומינויים
השנה החולפת המחישה למותגים את חשיבות הגמישות בעולמות הסושיאל • ב-2025 הם יידרשו להשקיע יותר בסרטוני וידאו, להעדיף יוצרי תוכן על פני משפיעניות ולחדד את עבודת ה-AI
שאלת הזכויות הדיגיטליות של משתמשי הרשתות החברתיות עלתה ביתר שאת לאחר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר, מה שהוביל לחקיקה חדשה בנושא • החוק מורה לחברות לגבש מדיניות מתאימה ולעדכן בה את המשתמשים, אך משאיר חריג רחב - שמעלה תהיות על האפקטיביות שלו
אלפאבית, החברה-האם של גוגל, מציגה דוח רבעוני חזק בו עקפה את שורת הרווח וההכנסות שהסתכמו בכ-85 מיליארד דולר • מנגד, החברה פספסה את התחזיות המוקדמות מהכנסות מפרסומות ביוטיוב • המניה עולה ב-0.2% במסחר המאוחר
עד לפני עשור מיכה כתראן היה בכלל הייטקיסט עם משרה מבטיחה ובכירה בנייס • אבל אז הוא החליט לשנות כיוון, עבר לניו ג'רזי, הקים אולפן ביתי בחדר האורחים והחל לשדר לפחות פעמיים ביום לייב פיננסי ביוטיוב • עם קצת הומור והרבה אינטראקציה עם הקהל, הוא צבר תאוצה ועשרות אלפי עוקבים • מה המודל הכלכלי שלו, למה הוא מתרחק מהבורסה הישראלית, ואיזו מניה שברה עבורו את כל הכללים?
לרגב גור, בעלי חברת יוצרי התוכן נרטיב, אין בבית טלוויזיה, הוא לא צופה בחדשות, ובארון יש לו כמעט רק חולצות שחורות, כדי "לא לבזבז זמן" • הוא עובד עם חברות טכנולוגיה ופיננסים, שמגלגלות מאות מיליוני דולרים בשנה, ומחבר בינן לבין היוטיוברים המובילים בעולם • החודש יקיים כנס בת"א יחד עם היוצר הערבי־ישראלי נאס דיילי, שבו יתייחסו גם לאירועי ה־7 באוקטובר
ג'ייקוב בנבונן אחראי לכמה ממהלכי המיתוג הבולטים בעולם, אבל כשגוגל פסלו מיתוג שהכין ליוטיוב רק בגלל שלא התייעץ עם הבכירים "הנכונים", הוא גילה שיצירתיות לא מספיקה • "זה לימד אותי שכדי להצליח אני צריך להבין בשני דברים: כוח ופוליטיקה"
נתוני איגוד האינטרנט הישראלי מצביעים על התחזקות של וואטסאפ, טיקטוק וטוויטר ב–2024, בצל המלחמה • במקביל נרשמת מגמה שצריכה להדאיג הורים, ולא רק אותם: עלייה בשימוש בפלטפורמת דיסקורד, שלצד פעילות ראויה כוללת גם תכנים קשים ומסוכנים
שוק יוצרי התוכן מגלגל 250 מיליארד דולר בשנה, ולפי גולדמן זאקס, עד 2027 הוא צפוי להכפיל את עצמו • רבים מיוצרי התוכן לא עובדים עם מותגים, וסקר חדש של ארטליסט הישראלית מגלה מה ישנה את דעתם, ועד כמה חשוב להם החופש היצירתי
הרשתות החברתיות הן אמצעי צריכת התוכן הפופולרי ביותר, ואילו אתרי חדשות נתפסים כמקור המידע האמין ביותר - כך עולה מסקר של טאבולה וקנטאר • אלדד מניב, נשיא חברת המלצות התוכן: "המגמה היא להתאים את אתרי הבית לפי זהות הגולש"
משתמשים ב–X דיווחו לאחרונה כי קיבלו תשלום מהאתר, כחלק מהתוכנית שהשיק מאסק • בניגוד ליוטיוב ולטיקטוק, הפלטפורמה מגבילה את הזכאים לתשלום רק למנויי פרימיום משלמים • את מי משרתת התוכנית, ואיך מחושב הסכום שמועבר?
הוא עומד בראש חברת yoola שמנהלת 3,000 ערוצי יוטיוב עם 10 מיליארד צפיות בחודש, הפך את לייק נסטיה בגיל 9 לאימפריה שמרוויחה מיליון דולר בחודש, ובקרוב יכניס לשוק הסיני את היוטיובר המוביל בעולם מיסטר ביסט • אייל באומל מיצב עצמו כאחד השמות הכי חמים בתעשיית יוצרי התוכן • ובקרוב ישיק מיזם עם כוכב "דברים מוזרים"
"וול סטריט ג'ורנל" מצטט מחקר חדש של Adalytics, שמעלה שאלות לגבי השקיפות של ענקית הטכנולוגיה גוגל בתחום עסקי הפרסום המקוונים
רשות האוכלוסין וההגירה החלה לפרסם היום שידור חי ביוטיוב של התורים ב-4 הלשכות הגדולות בהן ניתן להגיע ללא קביעת תור מראש • עפ"י הודעת הרשות, "באמצעות העדכון המיידי יוכל הציבור להחליט האם ומתי להגיע ללשכות"
פלטפורמות חזקות כמו וואטסאפ, אינסטגרם, פייסבוק וטיקטוק מתפארות לרוב במספר המשתמשים שלהן ומתחרות ביניהן על כך. אלא שמי שתשכיל לשים דגש על איכות הקשר והאינטראקציה ביניהם, תפתח ערוץ שלא קיים היום בשוק • וזה בדיוק המקום שדרכו יכולה להיכנס להן מתחרה חדשה • הפקולטה - מאמרים של חוקרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל אביב
החברה פרסמה דוחות שהיכו את תחזית האנליסטים: ההכנסות עמדו על 69.79 מיליארד דולר, לעומת צפי של 68.01 מיליארד דולר • הרווח על המניה עמד על 1.17 דולר
אינסטגרם (Instagram)גוגלדוחות כספייםטוויטרטיקטוקיוצרי תוכןמשפיעניםסרטוני וידאופייסבוקרשתות חברתיות