כל מי שנוסע באוטובוס יודע: התחנות רחוקות זו מזו, מלוכלכות ומוזנחות, ואין הגנה לא משמש ולא מגשם • ואח"כ נמשיך להתפלא שהציבור ממשיך להשתרך בפקק ברכב הפרטי
עם כניסת התקנות לתוקף יוכלו הנהגים להחזיק ברשותם אחד מאמצעי הזיהוי הבאים: תעודת זהות, דרכון ישראלי או רישיון נהיגה • בדיקת תוקף הרישיונות תתבצע באמצעות מסופי ניידות המשטרה, המחוברים און-ליין ל משרד התחבורה • הדרישה לנשיאת תעודת ביטוח חובה של הרכב נותרת בעינה
האם גם מערכת הנתצ"ים של גוש דן חשופה לסיכון משפטי? • ל"גלובס" נודע כי המערכת מקבילה טכנית למערכת מצלמות ה"גאטסו" של פרויקט א-3 שהשימוש בהן הוקפא השבוע • הנתצ"ים אמורים להנפיק לקופת העיריות דוחות בהיקף של עשרות מיליוני שקלים בשנה • בתוך כך: גם ביוני נמשכת פרישת עמדות חדשות למצלמות מהירות א-3
בהמשך לחשיפת "גלובס" מהשבוע שעבר: תוכנית הסיוע לתחבורה חכמה יוצאת לדרך בהשקעה של 30 מיליון שקל בשנה, ותכלול בין היתר ניסויים טכנולוגיים בנתיבי איילון ובבסיסי צה"ל • שאלת המפתח: כיצד משרד התחבורה ורשות החדשנות יאפשרו לסטארט-אפים לפעול בחופשיות מבלי לסכן חיי אדם
שנת הבחירות לרשויות המקומיות בעיצומה, ובעיריות מתהדרים בתוכניות גרנדיוזיות לשבילי אופניים, שיהפכו את הרכיבה סוף-סוף מספורט לשעות הפנאי לאמצעי תחבורה אמיתי • אבל הסלילה מתנהלת בעצלתיים, ומשרד התחבורה בקושי נותן תקציבים
מה הוביל את העובדים בחיפה ואשדוד להשבית את הנמלים שוב, הפעם בצורה מתואמת? • וגם אם יש להם יתרון טקטי בחידוש המאבק כעת - ייתכן שבטווח הארוך ייצא שכרם בהפסדם
הדרישה הובאה במכתב ששלח ועד עובדי הציוד המכני בנמל בסוף השבוע אל מנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר • "ועד העובדים לא ירשה לחסל את נמל אשדוד; על כן, דרישת ועד העובדים היא שעבודי נמל אשדוד הם שיתפעלו את שני הנמלים ולהשוות בתנאי העסקת עובדים"
משרד האוצר מקדם רפורמה של ביטוחי רכב בהתאם להיקף הנסועה בפועל • השיטה תוזיל את הביטוח של רוב הנהגים ותפחית את הגודש בכבישים, אבל תייקר את הביטוח של נהגי הרכב הצמוד - מקבוצות הלובי החזקות בישראל - מה שמעלה ספק לגבי סיכויי יישומה בישראל
כך אמר מנהל אגף בכיר במשרד הבינוי והאחראי על יישום תוכנית מחיר למשתכן בוועידת הנדל"ן של "גלובס" • מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר: "רמת חיים גבוהה זה רכב פרטי" • חן הרצוג: "העדר התכנון לטווח ארוך יצור את המשבר העתידי"
למרות תשע שנים יציבות במשרד התחבורה, כבישי ישראל סובלים מהיעדר תכנון ארוך-טווח ותוכנית מקיפה • משרד התחבורה: "גם ב-7 שנים לא ניתן לפתור בעיות של 70 שנה" • ישראל 2048, פרויקט מיוחד
תיירים המגיעים לישראל ומעוניינים לנסוע באוטובוסים, מגלים כי מערכות הכריזה רלוונטיות לנוסעים דוברי עברית בלבד, וכך גם מערכות השילוט בתחנות
המטרה: לעודד תחבורה ציבורית ולמגר את בעיות החניה והגישה לחלק מהתחנות • עדיין לא ידוע מי יהיו חברות האופנים שיעניקו את השירות
ל"גלובס" נודע כי בישיבה המצומצמת שהתקיימה אמש בין בכירי רכבת ישראל לבכירי משרד התחבורה הוחלט להודיע היום לשר כ"ץ כי מסתמן עיכוב נוסף בהשקת הקו המהיר • גורם בענף התחבורה: "שר התחבורה הולך להיות מופתע בפעם השנייה"
לפי הנחיה חדשה של שר התחבורה ישראל כ"ץ, מהשבוע הבא יונפקו התגים ללא ציון מספרי הרישוי - דבר שייתר את ההליך להנפקת תג חדש
ההוזלה תתקיים בכל רחבי הארץ, כחלק מרפורמת משרד התחבורה שמטרתה לעודד את הציבור להשתמש בתחבורה הציבורית • טווח המחירים למנוי יומי ינוע בין 18 שקל עד ל-60 שקל במנוי חופשי לכל הארץ ליממה
תושבות ותושבי גוש דן שתקועים בפקקים, למנכ"ל נתיבי איילון, איתמר בן מאיר, יש חדשות בשבילכם: זה לא הולך להשתנות בקרוב, אלא אם תשנו את הרגלי הנסיעה ■ ראיון
בצלאל סמוטריץ'פרויקט המטרו של גוש דןחברות תעופהטיסותיבוא רכבישראל כ"ץמירי רגבנגיף הקורונהנתב"גתחבורה ציבורית