זמני הנסיעה התקצרו, הדיוק מרשים, והקו התת־קרקעי הפך לסיפור הצלחה • אך לא הכול ורוד: מספר הנוסעים בקו הראשון של הרכבת הקלה בגוש דן רחוק מהתחזיות, הנסיעה במקטעים העיליים עדיין איטית, והשלמת הקווים הנוספים נדחית שוב ושוב • בשורה אמיתית תגיע עם המטרו
עבודות הרכבת הקלה, ריבוי פרויקטי התמ"א ויוקר המחיה הגובר הפכו את אבן גבירול מרחוב שוקק חיים לאזור גווע ושומם • העסקים מדווחים על צניחה בהכנסות, מוסדות מיתולוגיים נסגרים, ועל פיצוי אין מה לדבר • האם יש סיכוי שהוא יחזור לתקופת הזוהר ביום שאחרי ומה צפוי להישאר ממנו?
מאז החלה המתקפה האיראנית הפכו התחנות למקום לינה ושהייה ובנת"ע נערכים להמשך השימוש • הם הקימו חמ"ל ייעודי ותגברו את השירותים, ומסתייעים בעובדים סוציאליים • בעתיד: יותר מ־100 תחנות מטרו ישמשו גם כמקלטים
דחייה של שלוש שנים בהקמת המטרו עולה ממסמך פנימי של נת"ע, כך שמועד הסיום של השלב הראשון נדחה ל־2037־2040 • שלבים מקדמיים למכרזים טרם פורסמו, וחברות בענף מודאגות
מנכ"לית עיריית בת-ים לשעבר, יודפת אפק ארזי, תיכנס לתפקיד יו"ר החברה הממשלתית ב-1 ביוני • אפק ארזי סיימה את תפקידה בעיריית בת-ים ביוני 2024, לאחר שהוציאה את העירייה מגירעון, וכן כיהנה כסגנית מנהל רשות החברות לענייני מונופולים ושינויים מבניים ברשות
על רקע לחץ אמריקאי, החליטו באוצר שלא לאשר רכש מ–CRRC לקו הכחול בירושלים • עם זאת, לגלובס נודע כי מול החברה מתקיים מו"מ להוספת קרונות לרכבת הקלה בת"א • בכך, משדרת הממשלה חוסר עקביות ומסרים סותרים ביחס להשתתפות חברות מסין בפרויקטי תשתית
רפורמת התעריפים "צדק תחבורתי", שבמסגרתה חלו התייקרויות של כ-25% במחירי התחבורה הציבורית, והועמקו הנחות לאוכלוסיות שונות, נכנסה לתוקף לפני מספר ימים • מי שבאופן מפתיע נרתמה למסע היח"צ של הרפורמה ושל השרה מירי רגב היא החברה הממשלתית נת"ע, שבכלל אמונה על פיתוח רשת הרכבות הקלות בגוש דן • אירועים ומינויים
לצד מימון ממשלתי של 1.5 מיליארד שקל, עיריית ראשון לציון תשתתף באופן תקדימי בהוצאות הארכת הקו האדום • תוסיף מאות מיליוני שקלים משיווק קרקעות מעל דיפו שיוקם בעיר • ההסכמות צפויות להיחתם בשבועות הקרובים
לגלובס נודע כי בכוונת יונדאי הדרום־קוריאנית להתמודד במכרזים שיתפרסמו בשנה הבאה לחפירות המטרו • ואולם גורמים בממשלה חוששים שמגמת הדרת החברות הסיניות, כפי שבאה לידי ביטוי בביטול רכש הקרונות לרכבת הקלה, תפגע בהיתכנות הביצועית של הפרויקט
בעקבות ההחלטה לבטל שניים משלושת חניוני הענק שתוכננו לאורך כביש 5, משרד התחבורה עשוי להקצות את 2 מיליארד השקלים שיתפנו להארכת הקו האדום של הרכבת הקלה עד למתחם האלף בראשון לציון
מנהלת המטרו קיבלה השבוע את המלצת ועדת האיתור בראשות יו"ר רשות התחבורה הציבורית, להמליץ לממשלה על מינויו של עוזי יצחקי לתפקיד מנהל רשות המטרו
רשות הרישוי הארצית אישרה היום חבילת עבודות ראשונה במסגרת פרויקט המטרו, לצורך הקמת דיפו סגולה בפתח תקווה • הנחת אבן-הפינה לפרויקט צפויה להתקיים בקרוב, על רקע הטרקטורים שכבר יתחילו בעבודות
גדרות המתכת שהוצבו לאחרונה באזור סגולה בפתח תקווה סימנו לא פחות מהיסטוריה: הן מגדרות את השטחים הראשונים שמוקצים לטובת פרויקט המטרו • בינתיים מתקדמות גם ההפקעות אולם בענף מודאגים מהקצב וחוששים שנת"ע לא תעמוד בזמני פרסום המכרזים
רמ"י פרסמה מכרז לתפקיד שיהיה אחראי על אחת התוכניות הגדולות ביותר המתוכננות כיום בישראל • בין המועמדים המובילים, נמצא יהודה בר און • זהו לא התפקיד הראשון של בר און בחברה ציבורית, בעבר הוא שימש כמנכ"ל חברת נת"ע, תפקיד שאותו עזב על רקע חילוקי דעות בהנהלה
יצחקי סיים לאחרונה את תפקידו כיו"ר חברת נמלי ישראל • הוא צפוי להתמנות לתפקיד לאחר שגבר על 10 מועמדים שהגיעו לקו הסיום בוועדה, שהורכבה מנציגי התחבורה והאוצר
ענבל קנקה ממונה על הליך הפקעות הנכסים הגדול ביותר שנעשה בישראל אי־פעם, שיאפשר סלילה של קווי מטרו מתחת ל־24 רשויות, אבל לא שוכחת את האזרח: "אנשים אומרים 'יפה שאכפת לך', אבל יש לי אינטרס" • את הקושי הגדול היא חווה מול הממשלה: "חושבים שאנחנו זורקים כסף" • החודש היא גם מונתה לסמנכ"לית המקרקעין בנת"ע • הנשים המשפיעות, הרשימה השנתית של גלובס
פרויקט המטרו של גוש דןהמומלצותהרכבת הקלהמטרומינוי בכיריםמירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותתחבורה ציבוריתתשתיות תחבורה