דוח אמון
2019

נת"ע בחדשות - עמוד 2

סוכן חדשות
 
יו"ר מטה הדיור זאב ביילסקי
"אם מישהו חושב שנוכל להסתדר בלי מטרו, הוא הוזה"
כך אמר היום זאב ביילסקי, ראש מטה הדיור הלאומי ולשעבר ראש עיריית רעננה, בכנס metroTLV • מנכ"ל נת"ע, יהודה בר און: "אפשר להשלים את פרויקט המטרו בתוך עשור"
  
 
ישראל כץ/ צילום: שלומי יוסף
השר ישראל כ"ץ בכנס metroTLV של נת"ע, מש' התחבורה ומש' האוצר: "הקו האדום יפעל באוקטובר 2021"
תושבי כפר שלם מחו מול באי הכנס, והשר כ"ץ התייחס: "המחמאה הגדולה ביותר היא שמפגינים נגדי על מה שיהיה בקווים הבאים" • "הקו האדום יפעל ראשון, 22 ק"מ מתוך 24 ק"מ של המנהרות נחפרו כבר"
  
 
חוף התכלת / צילום: שלומי יוסף
בקרוב ההכרעה: האם היועמ"ש יחסוך לנת"ע מיליוני שקלים פיצויים
האם הרכבת הקלה היא תשתית לאומית או מקומית? לתשובה שתתקבל בעתיד לשאלה זו תהיה השלכה על הפיצויים שיקבלו עשרות בעלי קרקע הסמוכה לתוואי הרכבת
  
 
בולען ברחוב ז'בוטינסקי-שנקר, פתח תקווה / צילום: אלירן מעודה
לראות ולא להאמין: בולען נפער באמצע כביש בפתח-תקווה
הבולען נפער בפינת הרחובות ז'בוטינסקי-שנקר בעיר • משטרת ישראל מסרה כי שני נתיבים נחסמו לתנועת כלי רכב, וכי במקום יש עומסי תנועה כבדים
  
 
רז קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון / צילום: יוסי כהן
עיריית ראשל"צ לבג"ץ: הקו החום של הרכבת הקלה יסב נזק לעיר
לאחר שהות"ל דחתה את התנגדותה של עיריית ראשל"צ לתוכנית, הגישה העירייה עתירה נגד המדינה בטענה כי התוכנית מהווה "פגיעה קשה ובלתי הפיכה", וכי מערך אוטובוסים להסעה המונית עדיף על פני רכבת קלה
  
 
עבודת הבנייה של תחנת שלמה המלך של הקו האדום של הרכבת הקלה / צילום: עמירם ברקת
200 מיליארד שקל, לא כולל המטרו של ת"א – זה מה שמתוכנן להיבנות בישראל בתחום התשתיות עד 2022
הקו האדום של הרכבת הקלה והקמת שתי תחנות כוח חדשות בחדרה הם רק שני מגה-פרויקטים מתוך רשימה ארוכה שאמורים לצאת לדרך ב-4 השנים הקרובות
  
 
עבודות לבניית הרכבת הקלה בבני ברק / צילום: שלומי יוסף
בני-ברק לבג”ץ: המדינה מפקיעה לנו שטחים לביצוע עבודות להקמת הרכבת הקלה בשבת
מלחמות השבת על הרכבת הקלה חוזרות: ל"גלובס" נודע כי עיריית בני-ברק דורשת צו שימנע מנת"ע להפקיע שטחים הנמצאים בבעלותה, שעליהם המדינה התחייבה לא לבצע עבודות בשבת: "באישון לילה המדינה פתחה בהליכי הפקעה" • משרד התחבורה: "אין שום סכסוך בינינו לעירייה בעניין הבנייה בשבת"
  
 
פקקי תנועה/   א.ס.א.פ קריאטיב / Shutterstock : צילום
בעקבות הבחירות: חוק המטרו יחכה לממשלה הבאה ואתם תמתינו בפקק

החוק שיאפשר את התחלת הביצוע של פרויקט התחבורה הגדול ביותר בישראל, לא יקודם עד לאחר הבחירות, מה שיוביל לעיכוב בלוח הזמנים של התוכנית • פרויקט המטרו יעבור ב-24 רשויות ולכן צפוי להיתקל בבעיות ביורוקרטיות רבות וחוק המטרו אמור לתת לכך פתרון

  
 
הדמית הקו הסגול  / צילום: נת"ע
נת"ע מתחילה בעבודות על הקו הסגול של הרכבת הקלה בת"א; כך ייראה המסלול
הערב יתחילו עבודות תשתית ראשונות בתוואי הקו ברחוב ארלוזורוב בת"א, במקטע שבין דרך נמיר לרחוב ויצמן • שר התחבורה ישראל כ"ץ: "בעוד שנים ספורות המציאות בגוש דן תיראה אחרת לחלוטין"
  
 
הרכבת הקלה בתל אביב \ צילום: איל יצהר
מטרו בגוש דן: למה האתגר הזה גדול עלינו בכמה מספרים?
האתגר נראה גדול ממידותינו, כי לפחות עד היום קידום התשתיות במדינת ישראל היה ביטוי לכל התכונות הרעות של הישראלים - מחובבנות, חוסר אמון, הסתמכות על פתרון בעיות באלתור במקום בתכנון מסודר • פרשנות
  
 
הרכבת הקלה, עבודות בקרליבך/ צילום: רפי קוץ
8 שנים בלי לקוחות: מי יפצה את בעלי העסקים בתוואי המטרו?
בתקציב העתק של המטרו (100-150 מיליארד שקל), שמקבל קדימות גבוהה במשרד האוצר, נושא הפיצוי לבעלי העסקים בתוואי העבודות לא נדון נכלל • הגישה של המדינה אומרת שבעלי הנדל"ן באזור העבודות ירוויחו ובגדול לאחר שיופעל המטרו, ערך נכסיהם יעלה באופן משמעותי - ולכן אין סיבה לפצותם
  
 
שאול מרידור ממשרד האוצר  וגרנוט שטרובה ממקינזי./ צילום:יחצ
"המטרו במטרופולין תל-אביב - אחד מעשרת הפרויקטים הגדולים מסוגו בעולם"
חברת הייעוץ מקינזי, שהגישה לאוצר את המלצותיה לתוכנית המטרו של תל-אביב, מזהירה: "פרויקטים כאלה עלולים להסתיים לעתים בחריגה תקציבית של 500%" • גרנוט שטרובה, בכיר במקינזי: "זו תהיה טעות פטאלית אם ישראל תצא לפרויקט לפני שתכיר את כל הסיכונים"
  
 
פקקים/צילום:איל יצהר
פרויקט המטרו של תל-אביב: המדינה תממן 50%, הציבור ובעלי העסקים - את היתרה
לפי התוכנית שהגישה מקינזי למשרד האוצר, המדינה תידרש לממן רק 50% מעלות הפרויקט להקמת המטרו בתל-אביב, שעלותו צפויה להסתכם ב-150-100 מיליארד שקל עד להשלמתו ב-2030 • המשמעות: הפרויקט יחייב השתתפות במימון מצד הסקטור העסקי, הרשויות המקומיות, בעלי עסקי ונכסים בתוואי • משרד האוצר נוטה לאמץ את המודל שאומץ בעולם וכולל השתתפות התושבים במימון
  
 
רם בלינקוב / צילום: איל יצהר
מהים ליבשה: רם בלינקוב המועמד המוביל לתפקיד יו"ר נת"ע
בלינקוב אמור להחליף בתפקיד את יאיר שמיר שסיים את כהונתו לפני חודשיים וחצי • משרת יו"ר נת"ע היא בשכר, כך שנראה כי בלינקוב לא יוכל להמשיך ולשמש במקביל כיו"ר חנ"י אם אכן ימונה לתפקיד
  
 
הרכבת הקלה, עבודות בקרליבך/ צילום: רפי קוץ
עיריית בני-ברק לא תסגור את אספקת המים לרכבת הקלה
(עדכון) - אחרי שעתיים של דיון במחוזי בת"א הודיע תאגיד המים של בני-ברק כי אינו מתכוון לממש בשלב זה את האיום לנתק את אספקת המים לאתר המינהור • חברת מי ברק שיגרה ברביעי מכתב לנת"ע ולדניה סיבוס המבצעות את פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, בו הודיעה על הפסקת אספקת המים לאתרי העבודות של הרכבת הקלה בבני-ברק בשישי-שבת
  
 
מכונת הכרייה TBM של הרכבת הקלה /  צילום: נת"ע
אימת הבולענים: מאחורי הקלעים בקרב על הרכבת הקלה
"גלובס" חושף: שני בולענים באדמה הובילו את נת"ע להורות על המשך העבודות בשבת • וגם, הלחצים שהפעילה עיריית בני ברק על הקבלן המבצע של הפרויקט – חברת דניה סיבוס • המגעים השקטים עם האחרונה שחוששת מעבודות בשבת "כי יש לנו הרבה להפסיד" • והמתווך המפתיע – מוטי בן משה בעל השליטה החדש באפריקה ישראל, שעדיין לא השלים את רכישת החברה
  
 

   123456789101112131415    >

   נמצאו 229 כתבות   |   עמוד 2 מתוך 15