הכל נשאר במשפחה: הפרדת נכסים ב"עופר נכסים" לא תתבצע ע"י מכירה לגורם חיצוני

כך עפ"י הערכות * אם ימכור סמי עופר את אחזקותיו, הכוללות את אמצעי השליטה במזרחי טפחות, אין בכוונתו להתמודד על רכישת לאומי

הפרדת הנכסים בחברת "עופר נכסים" בין סמי עופר ליולי עופר אם תתבצע, תהיה בהליך של קניה בתוך המשפחה ולא על ידי מכירה לגורם חיצוני, כך עפ"י הערכות. במקרה זה, יולי עופר, המחזיק עם ילדיו ב-67% ממניות עופר נכסים, ירכוש את אחזקות סמי עופר (33%) בחברה, או שיקרה להיפך, וסמי עופר יהיה זה שירכוש את אחזקותיו של יולי עופר.

עופר נכסים מחזיקה בנכסי נדל"ן וקניונים, חברת הנדל"ן מליסרון ו-20% ממזרחי טפחות . שווי השוק של מניות אלו הוא 1.38 מיליארד שקל. בנוסף מחזיק סמי עופר ישירות ב-5.8% ממזרחי טפחות.

עוד נודע כי אם סמי עופר ימכור את אחזקותיו בעופר נכסים הכוללות את אמצעי השליטה במזרחי טפחות, אין בכוונתו להתמודד על רכישת בנק לאומי . בהיבט הרגולטורי נראה כי התמודדות של סמי עופר במכרז בנק לאומי תהווה מוקש מבחינת הריכוזיות במשק, זאת כיוון שסמי עופר מחזיק בחברה לישראל ודרכה בבז"ן , צים וטאואר . לאומי עצמו מחזיק 18% מהחברה לישראל. מכרז לאומי אמור להתפרסם לקראת נובמבר כאשר אתמול הוציא האוצר מכרז לבחירת בנק השקעות מלווה.

בתגובה מסר דובר "עופר נכסים" כי "מדובר בחברה פרטית שאינה מתייחסת לידיעות על עסקיה". יצוין כי לפני ארבע שנים פיצלו האחים עופר את נכסיהם כאשר סמי עופר רכש את חלקו של יולי עופר בחברה לישראל. זאת כחלק מתהליך העברת השליטה לדור הבא.