סופה של חברת הביטוח הגדולה בעולם? מודי'ס ו -S&P הורידו את דירוג האשראי של AIG

בכך גוברים הסיכויים כי החברה לא תצליח להשיג את המימון שנדרש על מנת להמשיך ולהתקיים ; אנליסטים רבים קיוו שהצעד לא יצא אל הפועל - מחשש שעצם הורדת הדירוג היא זו שתוביל לקריסה של חברת הביטוח הגדולה בעולם ; מנכ"ל בנק אוף אמריקה:" אין בנק גדול באמריקה שלא חשוף באופן משמעותי ל-AIG"

דירוג האשראי של חברת הביטוח הגדולה בעולם ,AIG נחתכה היום (ג') בידי מודיס ' וסטנדרט אנד פור (S&P) ובכך גוברים הסיכויים כי החברה לא תצליח להשיג את המימון שנדרש על מנת להמשיך ולהתקיים. אמש בוול סטריט המנייה צנחה ב-60% על רקע החששות מפני התרסקות החברה שזקוקה לביטחונות בגובה של 75 מיליארד דולר.

מנכ"ל AIG רוברט ווילמוסטאד וכן אנליסטים רבים קיוו שהצעד של חברות דיורוג האשראי לא יצא אל הפועל, מחשש שהמהלך הוא זה שיביא לעצם הקריסה ולמימושים גדולים מצד בעלי המניות.

מניית AIG איבדה כ-92% מערכה מתחילת השנה.

בראיון אתמול לרשת הטלויזיה האמריקנית CNBC אמר קנת לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה שדיווח על רכישת מריל לינץ', כי אין בנק גדול בוול סטריט שלא חשוף באופן משמעותי ל-AIG ועל כן קריסה של חברת הביטוח תהיה פגיעה במגזר הפיננסי לאורך כל הספקטרום הפיננסי בצורה חדה בהרבה מכל האירועים שהתרחשו עד עתה.

כזכור, בניסיון להקל על AIG הודיע אתמול מושל ניו יורק כי יאפשר לחברת הביטוח הגדולה בעולם, להשתמש ב-20 מיליארד דולר מניכסי החברות הבנות אותן היא מציעה למכירה - כערבונות, בכדי לאפשר לחברה לקבל הלוואת גישור מהפד' שתספק לה את המזומן הנדרש לה על מנת שתוכל להמשיך בפעילותה.

מושל ניו יורק, דיויד פטרסון אמר היום שפנה בבקשה לרגולטור הממונה על הביטוח במדינה בבקשה כי יתיר ל-AIG את הלוואת הגישור שכה הכרחית לה. בנוסף אמר פטרסון כי ביקש מיו"ר מחלקת הביטוח במדינת ניו יורק שידבר עם הרגולטור הפדרלי על הלוואות נוספות.

AIG פנתה היום לפדרל ריזרב בבקשה כי יתמוך בה לקבל הלוואת גישור בסך של 40 מיליארד דולר על מנת שתוכל להתמודד עם ההפסדים בהיקף של מיליארדי דולרים שספגה בשנה האחרונה כתוצאה מקריסת שוק המשכנתאות בארה"ב.