טבע מעלה את תחזית הרווח ל-2008: ינוע בטווח שבין 2.79 ל-2.85 דולר למניה

גלובס tv (עדכון) - טבע עקפה את התחזיות בשורת הרווח אך החטיאה בהכנסות: הרווח עלה ברבעון השלישי ב-14% ל-599 מיליון דולר, ההכנסות עלו ב-20% ל-2.84 מיליארד דולר ; הרווח למניה - 72 סנט ; מה אומרים האנליסטים?

כמה שעות אחרי שפירסמה את דו"חותיה לרבעון השלישי, פירסמה ענקית הגנריקה טבע את התחזיות המעודכנות שלה ל-2008, ובישרה טובות למשקיעים. טבע העלתה את תחזית הרווח לטווח שבין 2.79 דולר ל-2.85 דולר למניה, מהתחזית הקודמת שלה - 2.73 דולר למניה. האנליסטים בוול סטריט יישרו קו עם התחזית הקודמת של טבע, וממוצע התחזיות הנוכחי שלהם זהה - 2.73 דולר למניה.

על רקע המשבר העולמי וזמן קצר לפני השלמתה של רכישת באר האמריקנית, פירסמה היום (ה') חברת הגנריקה הגדולה בעולם והחברה הציבורית הגדולה בישראל את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. ההכנסות עלו ב-20% והסתכמו ב-2.84 מיליארד דולר, והרווח הנקי (על בסיס Non-GAAP) עלה ב-14% והסתכם ב-599 מיליון דולר, או 72 סנט למניה. הרווח למניה גבוה ב-2 סנט מממוצע תחזיות האנליסטים בוול סטריט.

בשורת ההכנסות החטיאה טבע במעט את תחזיות האנליסטים, שצפו כי טבע תציג בממוצע הכנסות רבעוניות של 2.89 מיליארד דולר ורווח נקי של 585.2 מיליון דולר. עם זאת, מדובר בהכנסות שיא לחברה.

בהמשך היום תפרסם באר , שאת רכישתה, כאמור, שואפת טבע להשלים עד סוף 2008, את תוצאותיה ברבעון השלישי.

26 מיליון דולר נוספים הצטרפו למחיקות בגין השקעה ב-ARS

הרווח הנקי על בסיס כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) עלה ב-21% והסתכם ב-637 מיליון דולר, או 77 סנט למניה. הרווח Non-GAAP ניטרל שלושה גורמים עיקריים: הראשון הוא 100 מיליון דולר שקיבלה טבע בעקבות הסכם הפשרה עם קרדיט סוויס בנוגע לתיק ה-ARS שלה, הגורם השני הוא הוצאות הקשורות ברכישה של בנטלי הספרדית, שהושלמה ב-22 ביולי, כולל הוצאות מחקר ופיתוח בתהליך שהסתכמו ב- 33 מיליון דולר.

הגורם השלישי הוא ירידת ערך של נכסים פיננסיים (בעיקר של ARS) שהסתכמה ב-26 מיליון דולר, והפרשות של 3 מיליון דולר למס. מחיקות אלה מצטרפות לסכום קודם של 115 מיליון דולר, כלומר - עד כה מחקה טבע 141 מיליון דולר בגין השקעותיה ב-ARS. נציין כי ברבעונים הקודמים נזקפו חלק ממחיקות אלה למאזן - וחלק לדו"חות רווח והפסד.

לדברי טבע, שינויים בשערי חליפין תרמו כ-4% לעלייה במכירות ברבעון השלישי, אך גרמו לירידה של כ-18 מיליון דולר ברווח התפעולי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עפ"י החברה, חולשת הדולר ביחס למטבעות אחדים - בעיקר השקל, האירו והפורינט ההונגרי - ברבעון הנוכחי לעומת הרבעון המקביל היתה לגורם העיקרי שהשפיע על המכירות, בעוד שהרווח התפעולי הושפע בעיקר מחולשת הליש"ט ומהתחזקות השקל ברבעון השלישי.

תזרים המזומנים מפעולות שוטפות הגיע ברבעון השלישי ל-710 מיליון דולר, יותר מכפליים בהשוואה לתזרים ברבעון המקביל ב-2007, שהסתכם ב-332 מיליון דולר.

שיא נוסף במכירות הקופקסון: 562 מיליון דולר

המכירות הפרמצבטיות בצפון אמריקה, כולל מכירות הקופקסון, רשמו שיא רבעוני משהסתכמו ב-1.6 מיליארד דולר, עלייה של 23% בהשוואה לרבעון השלישי אשתקד, והיוו כ-60% מסך המכירות הפרמצבטיות. המכירות הרבעוניות בצפון אמריקה הושפעו לטובה בעיקר מההשקה של הגרסא הגנרית של Lamictal, המשך המכירות של Wellbutrin XL וריספרדל שהושקו ברבעון הקודם, בנוסף למכירות חזקות של הלוטרל שהושק ברבעון השני של 2007.

בנוסף תרמו לצמיחה מכירות חזקות של קופקסון והעובדה שטבע החלה לרשום 100% ממכירותיו בצפון אמריקה. הקופקסון המשיך להוביל את שוק התרופות לטיפול בטרשת נפוצה הן בארה"ב והן במכירות העולמיות, וסיכם מכירות של 562 מיליון דולר, עלייה של 28% בהשוואה למכירות הרבעון השלישי בשנה שעברה.

המכירות הפרמצבטיות הבינלאומיות, כולל קופקסון, הסתכמו ברבעון השלישי ב-395 מיליון דולר, שמשקפים צמיחה של 32% בהשוואה לרבעון השלישי של 2007, והיוו 15% מכל המכירות הפרמצבטיות ברבעון זה. העלייה במכירות נבעה בעיקר ממכירות גבוהות במדינות אמריקה הלטינית, רוסיה, ישראל וטורקיה. ברבעון השלישי היוו מכירות טבע באמריקה הלטינית 7% מכלל המכירות הפרמצבטיות. ישראל תרמה 5% מכלל המכירות הפרמצבטיות, ומרכז אירופה ומזרחה היוו 2% מהן.

שלמה ינאי: רבעון מצוין עבור טבע

שלמה ינאי, נשיא ומנכ"ל טבע, אמר היום: "זה היה רבעון מצוין עבור טבע. על רקע הזעזועים שפוקדים את הכלכלה העולמית, טבע שוב הוכיחה את היתרונות הטמונים במודל העסקי המאוזן שלה ואת חוסנה הפיננסי. מכירות חזקות של מוצרים גנריים, בעיקר בארה"ב ובשווקים הבינלאומיים בשילוב עם המשך מובילות השוק הגלובלית של קופקסון, צמיחה במכירות אזילקט ומכירות חזקות של משאפי הפרו-אייר, תרמו לתוצאות הטובות של הרבעון השלישי".

"גם ברמה האסטרטגית רשמנו הישגים חשובים ברבעון השלישי. הודענו על הקמת שותפות אסטרטגית חשובה ביפן, השוק הפרמצבטי השני בגודלו בעולם, השלמנו את רכישת בנטלי בספרד, והבטחנו את המימון הנדרש להשלמת רכישת באר, הצפויה להסתיים עד סוף 2008", הוסיף ינאי.

אתמול פורסם ב"גלובס" מכתב ששלח ינאי למנהלים בטבע. "אני קורא לכם לשים לב לאופן שבו שינויים מהירים בשוק יכולים להשפיע על ההיבטים שאתם מובילים בעסקי טבע", כתב ינאי. "אנחנו נמצאים כעת בדיוק בנקודה בה יכולתנו להגיב מהר והיטב, תוך ניצול הזדמנויות להרחבת נתחי שוק או הטמעת תוכניות להפחתת עלויות, לדוגמה, תהיה יתרון עצום עבורנו".

טבע

[לאתר המעו"ף]