מנכ"ל פורשור לביהמ"ש: אקסלנס פנסיה הפקידה בקופת פנסיה כספים שהעברתי לקופ"ג

דני טל טוען כי לפני שנתיים ביקש להעביר כספים מפוליסה בחברת כלל לקופ"ג של אקסלנס - ובהמשך גילה כי טופס בקשת ההצטרפות שונה בדיעבד ללא ידיעתו, וכי הכספים שביקש להעביר לקופ"ג הועברו לקופת פנסיה

דני טל, מנכ"ל חברת הייעוץ הפנסיוני פורשור מומחים, תובעת בבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה כ-4,200 שקל מאקסלנס-נשואה פנסיה ומנהלה, ירון שמיר, בטענה כי העבירה לקופת פנסיה כספים שביקש להפקיד בקופת גמל.

טל טוען כי לפני שנתיים ביקש להעביר כספים מפוליסה בחברת כלל לקופת גמל של אקסלנס. בבקשת ההצטרפות הוא ציין את האופציה של העברת הכספים לקופת גמל ובמעמד עצמאי. אלא שלטענתו, התחוור לו כי טופס בקשת ההצטרפות שונה בדיעבד וללא ידיעתו והסכמתו, וכי הכספים שביקש להעביר לקופת גמל הועברו לקופת פנסיה. עוד התברר לו כי האופציה שעליה חתם בעת ההצטרפות נמחקה מהטופס ללא אישורו והסכמתו.

טל ביקש כמה פעמים מאקסלנס להעביר את הכספים לתוכנית המקורית שבחר או להעבירם לקופה הונית נזילה או לפדות אותם כחוק. לדבריו, רק באוגוסט האחרון קיבל הודעה על "שחרור" הכספים, אך התברר כי הם הועברו בטעות לחשבונו של אחר.

טל תובע את הנזק שנגרם לו (הפסדי קרן ואובדן ריבית מובטחת מינימלית) עקב העברת הכספים למסלול שונה. טרם הוגש כתב הגנה. (ת"ק 2979/08).