יובל בן זאב מכלל פיננסים: הסדר בצים יביא לעלייה של 40% במניית החברה לישראל; המניה מזנקת ב-10%

ממליץ היום המלצת ת. יתר על מניית החברה עם מחיר יעד של 1,400 שקל למניה המשקף לחברה פרמיה של 32% על מחירה בבורסה בת"א

יובל בן זאב מכלל פיננסים פירסם היום המלצה על מניית החברה לישראל . ההמלצה למניה נותרה על "תשואת יתר" כשמחיר היעד עודכן לרמה של 1,400 שקל למניה לעומת מחיר היעד הקודם שעמד על 1,100 שקל למניה. מחיר היעד החדש משקף למניה תשואת של כ-32%. מניית החברה מזנקת כעת במסחר בת"א ב-10%.

בן זאב אמר כי לאחר רווחי שיא של 632 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2008 צפויה לדווח החברה על הפסד ברבעון הרביעי אך ציין כי לדעתו, ההתמקדות של המשקיעים אינה צריכה להיות ברווח הרבעוני אלא דווקא בתמחור הכלכלי של החברה כחברת החזקות.

בכלל פיננסים מעריכים כי כי"ל תתרום לרווח הרבעוני כ-150 מיליון דולר כשמאידך, בז"ן צפויה לגרום להפסד של 30 מיליון דולר, צים תגרום להפסד של 100 מיליון דולר ובתוספת הוצאות ומימון יגררו את החברה להפסד של כמה עשרות מיליוני דולרים ברבעון הקרוב.

לדברי בן זאב, שווי המניה של החברה לישראל לפי מודל NAV סחיר עומד על כ-1950 שקל למניה, מחיר הגבוה ב-84% ממחיר המניה בברסה בת"א.

בכלל פיננסים ציינו כי מחיר מניית החברה לישראל משקף לצים שווי שלילי של 730 מיליון דולר, כשגם לאחר תמחור השווי השלילי הזה נשארת למשקיעים מנייה עם דיסקאונט של כ-35%. בכלל פיננסים הדגישו כי פיתרון סוגיית השווי שלילי של צים באמצעות מהלך משותף של הבנקים, החברה לישראל, צים וספקי האוניות יביא להסרת העננה השלילית מעל החברה לישראל ויכול לתרום לזינוק של כ-40% בשווי מניית החברה.

בכלל פיננסים מעריכים כי בסופו של דבר הכלכלה וההגיון הבריא ינצחו, סוגיית צים תיפתר לבסוף והמשקיעים ייהנו מעליות מרשימות בערך של המניה שניסחרת כעת בדיסקאונט עמוק.

בכלל פיננסים ציינו כי במודל שכולל בתוכו את כלל ההחזקות של החברה שכוללות החזקה בחברת אינקיה המחזיקה תחנות כוח בדרום אמריקה, ההחזקה במיזם הרכב החשמלי - בטר פלייס, וההחזקות בבז"ן וכי"ל וההחזקה השלילית בצים מתקבל שווי חברה של 2,033 שקל למניה המגלם למניה דיסקאונט של 48%.