הפניקס תוקפת את תביעת בירם ודויטש: "שיא של מסע יחצ"ני תקשורתי ומתוזמר היטב"

כך עולה מתגובתה של קבוצת הביטוח והפיננסים לתביעה של היו"רים המשותפים של אקסלנס הכוללת צו עיקול זמני ; היקף הנכסים המנוהלים על-ידי בית ההשקעות ירד ב-2008 ב-32.6% ל-32.2 מיליארד שקל

"אין מקום להפוך ספין תקשורתי לספין משפטי". כך תוקפת היום קבוצת הפניקס את תביעתם של גיל דויטש ורוני בירם לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה לצו עיקול זמני ולהגבלת שימוש בנכסים שהוגשה לאחרונה על-ידי מייסדי בית ההשקעות אקסלנס כנגד זרוע ההשקעות והפיננסים של קבוצת הביטוח, ומוסיפה לתשובתה לבית המשפט כי "הגשת התביעה ובקשת העיקול על-ידי בירם ודויטש, הן שיא של מסע יחצ"ני תקשורתי ומתוזמר היטב".

באמצעות באי-כוחה משרד כספי על-ידי עוה"ד רם כספי, גד טיכו ויאיר כספי ומשרד גורניצקי על-ידי עוה"ד פנחס רובין עופר צור ומאיה צברי, הפניקס שבה וטוענת כי ביטול עסקת רכישת אחזקות בירם ודויטש באקסלנס נעשה כדין ועודו שריר. לדבריהם, ההסכם "הופר על-ידי בירם ודויטש בהפרות יסודיות".

זאת בשל שתי סיבות - הראשונה אי מתן מידע נדרש לצורך קביעת השווי של מניות האופציה מתוך הספרים של אקסלנס שבירם ודויטש סירבו למסור. והעילה השנייה, היא ביצוע עסקת פריזמה, שלדויטש ובירם היה בה עניין אישי, בניגוד לעמדתה של הפניקס ובלי קבלת הסכמתה מראש כמתבקש מההסכם ביניהם. לטענת הפניקס, ניגוד העניינים באישור פריזמה היה בולט כי עקב ביצוע העסקה התמורה אופציות ה-PUT אמורה לגדול משמעותית (בשל הרווחים שיגדלו כתוצאה מהעסקה). לכן, הם מוסיפים, "אין יסוד עובדתי או משפטי... ודינה של בקשת העיקול סילוק על הסף".

עוד אומרים באי-כוחה של הפניקס כי היעתרות בית המשפט לדרישות דויטש ובירם, "עלול לגרום לשיתוק פעילותה של הפניקס השקעות, ולנזק חמור ביותר ובלתי הפיך לחברה פעילה ועתירת נכסים", וישרת את מטרת השניים להלך אימים על הפניקס השקעות. טענה נוספת היא שמדובר בתביעה מוקדמת מדי מכיוון שגם לגישת בירם ודויטש מועד סגירת העסקה הוא עתידי - רק מחודש מאי ואילך.

עוד הם מתייחסים לטענת דויטש ובירם כי הפניקס כי תתקשה לעמוד בתשלום הנדרש לטובת מניותיהם באקסלנס, ומדגישים כי "יש בידיה של הפניקס השקעות לעמוד בחיובים שיושתו (אם יושתו) עליה מכוח פסק דין", כך שתוכל לשלם את מחיר העסקה אם תידרש לכך.

עוד טוענים בהפניקס כי ההקלטה של אסי ברטפלד, מנכ"ל דלק, ושל אהוד שפירא, יו"ר הפניקס, על-ידי דויטש ובירם, ממחישה שבירם ודויטש החלו "לפעול בדרכים לא דרכים על מנת 'לבנות' כנגד הפניקס השקעות תיק (ובמסגרת זאת אף יזמו הקלטה מגמתית), על מנת לכפות (כך!) בסופו של יום על הפניקס השקעות לרכוש את מניותיהם באקסלנס (גם אם לא יתקיימו התנאים לכך, וגם אם תהיה הדרישה בלתי צודקת), ועל מנת שיהיו בידיהם "כלים" בעזרתם יוכלו "להסביר" להפניקס השקעות מדוע "כדאי" לה, לבצע את העסקה בתמורה המופרכת הנטענת על-ידם וללא בדיקה ובחינה מתחייבים".

לדברי הפניקס, הפגישה שהוקלטה הייתה למטרת ניהול משא-ומתן ושלא לציטוט, כשהקלטתה נעשתה "שלא כדין ולמטרה פסולה, אמירות שנאמרו כביכול מפי נציגי הפניקס השקעות, על פניו, בשיחה חופשית במשא ומתן ושלא לפרוטוקול".

אקסלנס השקעותאקסלנס השקעות