גייטנר וברננקי לקונגרס האמריקני: תנו לנו את הסמכויות להלאים חברות פיננסיות כושלות כמו AIG

יו"ר ה'פד' ושר האוצר ביקשו סמכויות הלאמה נוספות על מנת שיוכלו להתמודד עם שערוריות כמו הבונוסים ב-AIG ; ברננקי: אם היינו תובעים את AIG יכול להיוות שהבונוסים היו מוכפלים פי 2 ואף פי 3

בן ברננקי, יו"ר ה'פד' וטימותי גייטנר, שר האוצר האמריקני, העידו היום מול הוועדה לשירותים פיננסיים של הבית הלבן בנוגע לבונוסים מעוררי המחלוקת ב-AIG . ברננקי בעדותו, אמר כי ניסה אך נכשל לעצור את תשלום הבונוסים וטען כי רצה להגיש תביעה נגד AIG בגין הבונוסים שחילקה אך היועצים המשפטיים של ה'פד' ייעצו לו שלא לעשות כן בשל הסיכון הגלום בהגשת תביעה כזו.

היועצים המשפטיים של ה'פד' פחדו כי בית המשפט בקונטיקט יחייב את AIG לשלם בונוסים גדולים אף יותר לעובדים, כפי שהתחייבה בעבר. ברננקי אמר כי אם ה'פד' היה מפסיד בהליך המשפטי הבונוסים יכולים היו לגדול פי 2 ואף פי 3 מהסכום המקורי.

טימותי גייתנר אמר כי נודע לו על תשלום הבונוסים ב-10 למארס, 5 ימים לפני שהבונוסים שולמו בפועל.

גייטנר וברננקי מבקשים כי הקונגרס ייספק להם סמכויות נוספות שיאפשרו להם להלאים ולהפריט בחזרה מוסדות פיננסיים כושלים כמו AIG. כיום רק בנקים המפוקחים על ידי ה-FDIC (הסוכנות הממשלתית לביטוח פיקדונות), יכולים להיות מולאמים על ידי הממשל ומופרטים בחזרה.

הדבר מותיר את ה'פד' ואת משרד האוצר האמריקני עם יכולות מוגבלות לחלץ בצורה מסודרת את רוב החברות הפיננסיות והבנקים הגדולים שמקרטעים בחודשים האחרונים בוול סטריט.

רוב חברי הקונגרס גורסים כי מתן סמכויות הלאמה למוסדות נוספים היא נחוצה על מנת שלממשל תהיה היכולת להתמודד בצורה ראויה עם חברת ענק נוספת שעלולה לפשוט רגל.

ברננקי ציין כי ה'פד' מצא את עצמו במצב מביך ובו לאחר שחילץ את AIG בעזרת הזרמה של 85 מיליארד דולר, מצאו בחברת הביטוח לנכון לחלק בונוסים של 165 מיליון דולר לחלק מהעובדים. יצויין כי ה'פד' אולץ להרחיב את תוכנית החילוץ המקורית ל-AIG לסכום של 165 מיליארד דולר.