פרופ' הלל בר גרא כיהן עד לאחרונה כאחראי על המחקר ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ועזב את תפקידו עם מסר ברור: מספר ההרוגים בכבישים מזנק, ויש הרבה מה לעשות • בראיון לגלובס הוא אומר שיש הרבה מה לחזק ברמת התשתיות, ומסביר למה הוא מציע לאמץ את חוק המהירות של יוון: לא יותר מ־30 קמ"ש בתוך העיר
נתונים חדשים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מצביעים על שיעורי תמותה גבוהים יותר בקרב המעמד החברתי־כלכלי הנמוך, על רקע תשתיות ירודות, נגישות מוגבלת לתחבורה ציבורית וחינוך תעבורתי לקוי • בשעה שבעולם פועלים לצמצום הסיכון - ישראל טרם גיבשה מדיניות סדורה • הפגיעה החמורה ביותר: בילדים
בעוד שמספר הנפגעים בתאונות בארץ נמצא בשיא, בעיר תל אביב הוא דווקא בירידה • הסיבה: מיתון התנועה ב־72% מהרחובות בעיר באמצעות תמרורים, פסי האטה והצרת הרחוב • מיטל להבי, סגנית ראש העיר: "אנחנו לומדים ממה שמצליח בעולם"
הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מינתה את יועץ התקשורת אילן מרסיאנו, אחרי ששלושה דוברים עזבו השנה את תפקידם • וגם: המנטליסט ליאור סושרד מצטרף כיועץ אסטרטגי חיצוני לחברת הביומד מטריסלף, הנסחרת בבורסה בתל אביב • אירועים ומינויים
בדיקת גלובס מעלה כי בניגוד למגמת הקטל הגובר בכבישים ב־2024, הלמ"ס פרסמה נתון מפתיע ולפיו חלה ירידה בסך תאונות הדרכים, וכן במספר הפצועים קל º הסיבה: פערים במידע שמספקת המשטרה, שמודה כי הנתונים "לא מייצגים את מספר התאונות שהתרחשו בפועל" בשל מחסור בבוחני תנועה שאמונים על הדיווח
תכנון הרחובות והשכונות בישראל אינו ידידותי להולכי הרגל ונותן העדפה לרכב הפרטי • התוצאה: כרבע מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל, וקשישים וילדים הם הנפגעים העיקריים • בעולם הצליחו להפחית במידה משמעותית את מספר הנפגעים, ובישראל לא זזים • כבישים קטלניים, פרויקט מיוחד
השנה הייתה הקטלנית ביותר בדרכים? תלוי איך מסתכלים על הנתונים • המשרוקית של גלובס
מתחילת השנה נהרגו 413 בני אדם בתאונות דרכים כשהתוכנית הממשלתית למאבק בהן מוסמסה • התוכנית תוקצבה ב־280 מיליון שקל בלבד, למרות שהיא דורשת כמה מיליארדים • בינתיים הנזק מצטבר לא רק ברכוש ובנפש, אלא גם בעלות משקית של 16 מיליארד שקל בשנה • כתבה ראשונה בסדרה
ד"ר ארז קיטה, לא מופתע ממגמת ההידרדרות בתחום הבטיחות בדרכים, וסבור כי היא נובעת מהיעדר אכיפה: "הכל מותר בכבישים"
הפוליטיקאים עוזרים דווקא למי שמסתדר לבד • מספר ההרוגים בכבישים מתקבל באדישות • ואיך משחק ספורט הופך לעוד שטח מלחמה • זרקור על כמה עניינים שעל הפרק
לפחות 358 בני אדם נהרגו ב־2023 בתאונות דרכים - עלייה ביחס לשנה שעברה • הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), לא הובילה אף תוכנית ממשית בתחום מאז 2005, ובינתיים מנהלים בכירים בה התפטרו • ברקע זה, מומחים בענף תוהים לגבי נחיצותה
בנוסף למנכ"ל הרלב"ד ארז קיטה, גם אגף התשתיות במשרד התחבורה סובל מגל עזיבות של אנשי מקצוע • כך עוזבים מרבית אנשי היחידה, האמונים על קידום תשתיות תחבורה בהיקף של 12 מיליארד שקל
האם תחת הממשלה הנוכחית נרשם שיא של עשור בהרוגים מתאונות דרכים? בדקנו • המשרוקית של גלובס
האזורים סביב גני הילדים ובתי הספר אינם מותאמים להולכי רגל ובטח לא לילדים, כאשר לפי נתוני הרלב"ד בשנים 2019־2022 נהרגו בסביבת בתי ספר 11 בני אדם, ונפצעו מאות • שורה של יוזמות בארץ ובעולם מנסה לשנות את המצב
הלל בר גרא, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתייחס לפיגור של ישראל אחרי המערב במאבק בתאונות הדרכים, ומסביר מה הסיבות לכך שהוא בכל זאת נשאר אופטימי
מעורבות בני הנוער בתאונות דו־גלגלי חשמלי נמצאת בירידה? תלוי ממתי סופרים • המשרוקית של גלובס
אופנייםאור ירוקבטיחות ברכבכבישיםמירי רגבמשרד התחבורהנדל"ן: תשתיותקורקינטתאונות דרכיםתשתיות תחבורה