פובליסיס רוכשת ממיקרוסופט את סוכנות הפרסום הדיגיטלי Razorfish

זאת תמורת 530 מיליון דולר ■ מטרת הרכישה היא להרחיב את הנוכחות של פובליסיס בשוק הפרסום המקוון

ענקית הפרסום פובליסיס רכשה ממיקרוסופט את סוכנות הפרסום הדיגיטלי Razorfish בסכום של 530 מיליון דולר, במטרה להרחיב את נוכחותה בשוק הפרסום המקוון.

רכישה זו מגיעה כ-3 שנים לאחר שפובליסיס רכשה את Digitas בסכום-עתק של 1.3 מיליארד דולר, עסקה שגררה אחריה רכישות נוספות בתחום מצידן של ענקיות האינטרנט.

רכישת Razorfish נועדה להגשים את החזון של מנכ"ל פובליסיס מוריס לוי, שמרבה להצהיר על אמונו במדיום הדיגיטלי.

"הרכישה גורמת לכך שכ-25% מההכנסות שלנו יגיעו מהדיגיטל, וזוהי אבן-דרך בקרב חברות פרסום גדולות", אמר דיוויד קני, מנהל שותף בחטיבת הדיגיטל של פובליסיס (Vivaki), שהיה מנכ"ל Digitas ערב רכישתה.

בין לקוחות Razorfish ניתן למצוא את בסט-ביי, מקדונלד'ס וכמובן מיקרוסופט.

מרכיב חשוב בעסקה זו קשור לענקית התוכנה מיקרוסופט. הסכם הרכישה כולל שיתוף-פעולה אסטרטגי ל-5 שנים, המקנה לסוכנויות של פובליסיס עדיפות בכל הנוגע לרכישת מודעות דיספליי ופרסומות צמודות חיפוש במנוע החיפוש שלה - בינג.

"זה משהו נוסף שאנחנו יכולים להציע ללקוחות שלנו, ואני סבור כי בהתאם לתנאי החוזה, הרבה מהלקוחות שלנו ייראו בכך צעד הגיוני", הוסיף קני. לדבריו, הרכישה גם תסייע לפובליסיס בצד הטכנולוגי, "והיא תתרום לנו להיות חדשניים יותר. מדובר במותג בעל ערך רב".

פובליסיס נחשבת לאחת מסוכנויות הפרסום הגדולות בעולם, עם 45 אלף עובדים ב-104 מדינות. לקבוצה יש גם נוכחות מרשימה בתעשיית הפרסום הישראלית: 51% בגלר-נסיס ובאידיאולוג'יק, 95% באריאלי ו-100% בסופר פוש ובאופטימדיה.