רשות ההגבלים תדרוש את פירוק השותפות בין בזק ויורוקום

זאת עקב החלטת ביהמ"ש העליון למנוע את מיזוג בזק ו-yes ■ הרשות תעניק לחברות פרק זמן של מספר חודשים לסיום השותפות ■ אם הצדדים לא יגיעו להסכמות, מתכוונת הרשות להורות להם לפרקה ולקצוב זמן לסיומה

רשות ההגבלים העסקיים תעניק לבזק וליורוקום פרק זמן של מספר חודשים על מנת שיסיימו את ההתקשרות ביניהן בחברת הלוויין yes. אם הצדדים לא יגיעו להסכמות על פירוק השותפות, מתכוונת הרשות להורות להם לפרקה ולקצוב זמן לסיומה. זאת בעקבות ההחלטה מהבוקר (ה') של בית המשפט העליון למנוע את המיזוג בין בזק ו-yes.

רשות ההגבלים מתנגדת להמשך השותפות של שתי החברות ב-yes משום ששתיהן מתחרות בתחומים שונים, ולשיטתה - הישיבה המשותפת שלהן באותה חברה הינה פסולה ומזיקה לתחרות. בזק ויורוקום מחזיקות בשתי ספקיות אינטרנט מובילות בישראל - בזק בינלאומי ו-012 סמייל (בהתאמה), והרשות רואה בכך טעם לפגם.

בנוסף, שתי החברות מסוכסכות ביניהן ומנהלות מאבקי שליטה שפוגעים ב-yes. כך לדוגמה זכור המקרה שבו רצתה yes לשווק חבילות אינטרנט וטלפוניה משותפות עם 012 סמייל, אך בשל לחצים של בעלי המניות והסכסוכים ביניהם הדבר לא יצא אל הפועל.

פירוק השותפות יוצר מצב חדש בשוק התקשורת משום שבזק, שמעוניינת אסטרטגית להיכנס לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית דרך פלטפורמת שידורים חדשה של IPTV, רצתה לשלב את yes בתוכנית, וכעת היא לא יכולה לעשות זאת.

למעשה החלטת רשות ההגבלים לפרק את השותפות לא מתירה לבזק אופציות מלבד למכור את אחזקותיה ל שאול אלוביץ', ולהתפנות ולחשוב כיצד היא מקימה את פלטפורמת ה-IPTV שלה והופכת לגוף משדר עצמאי, כפי שהיתווה עבורו בית המשפט העליון ורשות ההגבלים.