וול סטריט ננעלה במגמה מעורבת לאחר החלטת הריבית

ה'פד' ציין כי הריבית צפויה להיוותר ברמה נמוכה ל"תקופה ממושכת" ■ סקר ADP: שוק העבודה האמריקני איבד 203 אלף משרות באוקטובר ■ שלל ישראליות דיווחו היום, כולל אמדוקס ■ הזהב ננעל ברמות שיא

וול סטריט נעלה את יום המסחר (ד') במגמה מעורבת לאחר החלטת הריבית של ה'פד'. המסחר לאורך רוב שעות המסחר התנהל בעליות שערים יפות ולאחר החלטת הריבית נרשמה תנודתיות במדדים. ברבע השעה האחרונה של המסחר השתנתה המגמה והמדדים החלו לאבד גובה בהובלת מניות הפיננסיים והאנרגיה ונעלו את יום המסחר, כאמור, במגמה מעורבת. הנאסד"ק סיים את יום המסחר בטריטוריה השלילית.

ה'פד' הותיר הערב את הריבית על כנה בשפל היסטורי של 0-0.25%. הבנק הפדרלי, שבראשו עומד הנגיד בן ברננקי, דבק בנוסח ההודעה לפיה "הבנק ממשיך לצפות כי התנאים הכלכליים עשויים להמשיך לחייב רמות ריבית נמוכות באופן יוצא דופן למשך תקופה ממושכת". נוסח הודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) שפורסמה בתום ישיבה בת יומיים כלל שינויים קלים בלבד לעומת ההודעה הקודמת.

"מאז הישיבה הקודמת של הבנק הפדרלי נמשכה ההתאוששות בפעילות הכלכלית. התנאים בשוקי הפיננסים נותרו פחות או יותר ללא שינוי במהלך תקופה זו. הפעילות בשוק הדיור התאוששה בחודשים האחרונים, ונראה כי נרשמת התאוששות בהוצאות משקי הבית, אם כי היא מוגבלת בשל המשך אובדן מקומות העבודה, צמיחה איטית בהכנסות, ירידה במחירי הבתים, ותנאי אשראי קשים", נאמר בהודעת הבנק. "עסקים עדיין מצמצמים הוצאות בהשקעות ובכוח אדם, אם כי בקצב איטי יותר", נכתב בהודעה. "האינפלציה צפויה להישאר מתונה עוד זמן מה".

הכלכלה האמריקנית החלה לצמוח ברבעון שחלף, לראשונה מזה למעלה משנה, אם כי קיימת אי ודאות רבה באשר לאיתנותה של ההתאוששות, והדאגה היא בעיקר למצבה של זו לכשתוסר התמיכה הממשלתית.

הזהב ננעל בעלייה של 0.2% ל-1,087 דולר לאונקיה.

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי ננעלו בעלייה של 1% למחיר חבית של 80.4 דולר לאחר פרסום דו"ח המלאים השבועי של הנפט ומוצריו, שהצביע במפתיע על ירידה של 3.94 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 1.5 מיליון חביות.

סקר ה-ADP: באוקטובר נגרעו 203 אלף משרות מהמגזר הפרטי

ב-15:15, שעון ישראל, פורסם נתון ה-ADP למספר המועסקים במגזר הפרטי בחודש אוקטובר, אשר הצביע על אובדן של 203 אלף משרות כשהצפי היה לגריעה של 198 אלף משרות, בהמשך לקיטון של 254 אלף משרות בחודש ספטמבר.

ב-17:00 פורסם מדד מנהלי הרכש למגזר נותני השירותים לחודש אוקטובר, שהפתיע כאשר הצביע על ירידה ל-50.6 נקודות בחודש אוקטובר לעומת 50.9 נקודות בחודש ספטמבר. הצפי עמד על עלייה ל-51.5 נקודות.

לקראת סיום העונה - מבול דו"חות של ישראליות

אגריום דיווחה כי הרווח למניה הסתכם ברבעון השלישי ב-16 סנט, בהתאם לתחזיות. ההכנסות נפלו בכ-41% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ל-1.84 מיליארד דולר לעומת צפי להכנסות של 2.07 מיליארד דולר. החברה אכזבה בתחזיות לרבעון הבא כשהעריכה כי תרוויח בין 30 ל-60 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 60 סנט למניה.

לאחר הנעילה, סיסקו דיווחה כי הרוויחה 1.8 מיליארד דולר או 36 סנט למניה, 5 סנט טוב יותר מהצפי. ההכנסות ירדו ב-12.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ל-9 מיליארד דולר, טוב יותר מתחזית האנליסטים להכנסות בסך 8.74 מיליארד דולר.

אורכית דיווחה כי הכנסותיה נפלו ל-1.5 מיליון דולר, ירידה של 63% לעומת הרבעון השני של השנה ו-72% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם ב-6.8 מיליון דולר או 41 סנט למניה, גידול בהפסד של 28% ביחס לרבעון הקודם אך צימצום של 44% בו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אז הסתכם ההפסד ב-9.7 מיליון דולר.

רווחיה המתואמים של ענקית המדיה טיים וורנר ברבעון השלישי נפלו ל-61 סנט למניה, לעומת 93 סנט ברבעון המקביל ולעומת צפי האנליסטים לרוומ של 61 סנט למניה. החברה אמרה כי היא עדיין מצפה להיפרד מחטיבת AOL עד תום השנה.

לאחר הנעילה אתמול, יצרנית המזון השנייה בגודלה בעולם, קראפט , דיווחה על עלייה ברווחי הרבעון השלישי ל-56 סנט למניה, והעלתה את תחזית הרווח שלה לשנה כולה.

יצרנית הרכב האמריקנית, ג'נרל מוטורס, החליטה אמש (ג') לא למכור את אופל הגרמנית למגנה הקנדית. לפני כחודש, הסכימה החברה למכור את אופל למגנה, ספקית חלקי רכב קנדית, כדי לגייס מזומנים לחברה.

אמדוקס דיווחה לאחר נעילת המסחר כי הרוויחה 109.2 מיליון דולר או 53 סנט למניה, טוב יותר מהציפיות לרווח של 49 סנט למניה. בשורת ההכנסות, רשמה החברה סך של 707.4 מיליון דולר לעומת צפי להכנסות של 680.4 מיליון דולר. זוהי ירידה של 14.3% בשורת ההכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בנוגע לרבעון הבא - אמדוקס חוזה כי תרוויח בין 51 ל-55 סנט למניה, טוב יותר מתחזיות האנליסטים לרווח של 50 סנט למניה. בשורת ההכנסות, החברה מעריכה כי תכניס בין 705 ל-725 מיליון דולר, טוב לעומת תחזית להכנסות של 676.8 מיליון דולר.

עוד במדווחות בסיום המסחר - אלון USA דיווחה על מעבר להפסד של 26.6 מיליון דולר או 57 סנט למניה לעומת רווח של 37.3 מיליון דולר או 80 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

יום לאחר הדו"חות הודיעה טבע על השקה של שתי גרסאות גנריות לטבליות ה-אלגרה-D 12 שעות של סאנופי אבנטיס המיועדת לטיפול באלרגיה בה נרשמו מכירות שנתיות בסך כ-293 מיליון דולר בארה"ב ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני.

אלווריון חזרה ברבעון השלישי לרווחיות עם רווח של 200 אלף דולר, לאחר הפסד ברבעון הקודם. ההכנסות ירדו ב-21% ל-58.4 מיליון דולר. לגבי הרבעון הרביעי, אלווריון צופה כי טווח ההכנסות יהיה 55-63 מיליון דולר, והרווח המתואם למניה ינוע בין הפסד של 4 סנט לרווח של 2 סנט. "עד סוף 2009 נראה את התוצאות המלאות של תהליך היעול, שיביא את החברה לאיזון ברמת הכנסות של כ-58 מיליון דולר", אמרו בחברה. בחצי הראשון של 2010 אלווריון צופה שיפור הדרגתי.

רווחיה הרבעוניים של אודיוקודס ירדו ב-66% ל-1.6 מיליון דולר, אך עלו על הצפי בסנט בודד. ההכנסות ירדו ב-31% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-32.1 מיליון דולר

קומטאץ' דיווחה היום כי ברבעון השלישי, הרווח המתואם שלה גדל ב-19% ל-1.2 מיליון דולר. ההכנסות צמחו ב-8% ל-3.9 מיליון דולר.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]