הבורסה קיבלה דחיפה מוול סטריט וסגרה בעליות: כי"ל הוסיפה 2.2%

גלובס tv החברה תפרסם מחר בבוקר את הדו"חות הרבעוניים ■ בנק מזרחי טפחות פרסם דו"חות חזקים - המניה עלתה ב-3.2% ■ טאואר טיפסה 7.2% לאור חשיפת "גלובס" על החוזה הענק באסיה

הבורסה בתל אביב סגרה יום שני ברציפות של עליות בזכות דחיפה מוול סטריט, שם אותתו החוזים העתידיים לכל אורך היום על עליות של כ-1% במדדי המניות המובילים. נזכיר כי בארה"ב שבוע המסחר יהיה מקוצר עקב חופשת חג ההודיה - ביום חמישי לא יתקיים מסחר וביום שישי יקוים מסחר מקוצר עד השעה 20:00 (שעון ישראל). מחזור המסחר בת"א הסתכם ב-1.7 מיליארד שקל, בהתאם לממוצע השנתי.

במוקד המסחר היום עמדה גם החלטת הריבית של בנק ישראל לחודש דצמבר, שתפורסם לאחר נעילת המסחר, במסגרתה צפוי בנק ישראל להותיר את הריבית על 0.75%, אם כי יש המצפים להפתעה כדוגמת מריל לינץ' שצופה העלאת הריבית ב-0.25% ל-1%. החלטת הריבית מגיעה לאחר שמדד המחירים לצרכן עלה באוקטובר ב-0.2%, בהתאם לציפיות, וכן בעקבות פרסום נתוני תמ"ג טובים בשבוע שעבר, שהעידו על צמיחה של 2.2% במשק ברבעון השלישי.

עוד היום: בנק מזרחי טפחות דיווח בשעות הבוקר המאוחרות כי הרוויח 156 מיליון שקל ברבעון החולף, גידול של 11.4% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד המבטא תשואה על ההון של 10.2%. נקודת אור נוספת היא ההפרשה הנמוכה יחסית לחובות מסופקים - 82 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת 117 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפרשה זו מהווה 0.38% בלבד מסך האשראי של הבנק, שיעור נמוך למדי בזמני מיתון.

בסקירתם השבועית של כלכלני בית ההשקעות מיטב מעריכים המגמה החיובית בשוק המניות המקומי צפויה להימשך, אולם עם חשש לתנודתיות, בשל השיפור בנתוני המקרו, תשואות נמוכות באפיקים הסולידיים, שיפור בתוצאות החברות כפי שבא לידי ביטוי בדיווחי החברות ורמות המחירים הנוחות בהשוואה לעולם.

שירות התעסוקה: ירידה של 0.3% במספר המובטלים באוקטובר

נתוני התעסוקה לחודש אוקטובר, שפורסמו היום על ידי שירות התעסוקה, מצביעים על ירידה בשיעור של 0.3% במספר המובטלים באוקטובר לעומת עליה רצופה בשיעור חודשי ממוצע של 1.6% ממאי 2008 עד יוני 2009. מספר המובטלים באוקטובר הסתכם ב-208.6 אלף לעומת 209.3 אלף בספטמבר.

בחודש אוקטובר פנו לשירות התעסוקה 221.6 אלף דורשי עבודה בהשוואה ל-226.5 אלף בחודש ספטמבר. בניכוי השפעות עונתיות וחגים הסתכם מספרם של דורשי העבודה ב-224.7 אלף לעומת 233.5 אלף בחודש קודם, ירידה בשיעור של 3.7%. באוקטובר הסתכם מספר המפוטרים ב-13,240 ובספטמבר היה מספרם 15,716. מבין המפוטרים באוקטובר, 49.8% היו נשים. מספר המפוטרים הגדול ביותר היה בקרב גילאי 25-34 והסתכם ב-5,093 מפוטרים.

חשיפת "גלובס": חוזה בהיקף של 130 מיליון דולר לטאואר באסיה

טאואר אישרה את חשיפת "גלובס" מאמש כי חתמה על הסכם שהיקפו מוערך ב-130 מיליון דולר. במסגרת ההסכם תשדרג טאואר מפעל ייצור של חברה ביטחונית ממשלתית, אשר יגדיל את כושר הייצור של המפעל. טאואר תציע לחברה האסייתית פיתרון ייצור כולל, החל מהקמה של חדרים נקיים חדשים ושדרוג אלה הקיימים, דרך רכישת הציוד ותכנון כל תשתיות המיזוג, הקירור והמחשוב, ובהמשך תעניק שירותי ניהול, הדרכה ותחזוקה למפעל. בגין ההסכם צפויה טאואר לרשום הכנסות שייפרסו על פני שישה רבעונים, כאשר מקדמה בגין ההסכם צפויה להתקבל בחברה כבר ברבעון הנוכחי. עיקר ההכנסות יתקבלו בשנת 2010.

כי"ל תפרסם את הדו"חות הרבעוניים מחר בבוקר לפני פתיחת המסחר. לפי קונצנזוס התחזיות, החברה אמורה להציג רווח נקי של 237 מיליון דולר על הכנסות בגובה 1.26 מיליארד דולר. ה-EBITDA של החברה אמור להסתכם ב-368 מיליון דולר.

לאחר שמניות הבנקים זינקו בכ-83% מתחילת השנה, האנליסט דארן שאו מבנק ההשקעות השוויצרי UBS ממליץ למשקיעים לקחת אוויר ולא לקנות את המניות משום שמכפיל ההון של מניות הבנקים הוא פחות או יותר 1. מניית בנק הפועלים היא היחידה שזוכה להמלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 17 שקל למניה. שאר המניות המסוקרות קיבלו המלצת "נייטרלי" עם מחירי היעד הבאים: לאומי - 16 שקל למניה, דיסקונט - 8.3 שקל למניה ומזרחי טפחות - 33 שקל למניה. עוד בבנקים - ל"גלובס" נודע כי במשרד האוצר התקבלה החלטה כי מכירת מניות לאומי שבידי המדינה תתבצע רק לאחר העברת החקיקה בכנסת של התיקון לחוק מראני. משמעות ההחלטה היא כי המדינה לא תוציא את מניותיה למכירה לפני יולי 2010. לאור הדחייה במכירת מניות לאומי, תשאף נכסים מ.י להוציא תחילה את מניות דיסקונט שברשותה למכירה בשוק ההון. מניות אלו מוגדרות על ידי האוצר כאחזקה פיננסית, לכן אם בנק דיסקונט ייצא כמתוכנן להנפקת זכויות, לא תשתתף המדינה בהנפקה ותדולל בשיעור מסוים.

אפריקה ממשיכה לספק כותרות חדשות לבקרים: היום נודע כי הבנקים שיגרו הצעה חלופית למוסדיים בהקשר להסדר החוב של החברה והמוסדיים כבר דחו אותה. הבנקים הציעו להיפגש היום עם מחזיקי האג"ח במשרדו של עו"ד ליפא מאיר.

מליסרון מקבוצת עופר נכסים של יולי עופר פרסמה היום דו"חות כספיים לרבעון השלישי, מהם עולה כי הכנסות החברה ברבעון זה זינקו ב-1040% והסתכמו ל-285 מיליון שקל וכי הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ל-321 מיליון שקל, לעומת 23 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - זינוק של כ-1295%.

גיוון הודיעה הבוקר על השקת גלולת ה-PillCam Colon 2 בתערוכת Gastro 2000 הנערכת בלונדון. גלולת ההדמיה החדשה אמורה להיות ידידותית יותר למטופלים ולספק תמונות חדות יותר לרופאים על פוליפים וגידולים במעיים.

[לאתר המעו"ף]