לאומי ממליץ על המתחרים: "תשואת יתר" ל-4 הבנקים הגדולים

בסקירה שהגיעה לידי "גלובס" מעניקים האנליסטים של לאומי למתחרים מחירי יעד הגבוהים ב-12%-18% ממחירים כעת ■ מניסיון העבר, האנליזות של הבנקים בדרך כלל איכותיות מאלו של גופים אחרים

בנק לאומי יוצא בהמלצה חמה על מניות הבנקים. כך עולה מסקירה של ענף מחקר שוק ההון בבנק לאומי בשיתוף עם לאומי פרטנרס מחקרים (לשעבר NC) שהופצה לגופים מוסדיים, והגיעה לידי "גלובס". בסקירה ממליצים האנליסטים של לאומי על מניות הפועלים , דיסקונט , מזרחי טפחות והבינלאומי ב"תשואת יתר", עם מחיר יעד הגבוה ב-12%-18% מהמחיר הנוכחי.

מחלקות המחקר של הבנקים אינן נוהגות לפרסם אנליזות פנימיות שהן עורכות, מאחר שהבנקים נתפסים כגופים בעלי מידע עודף על הפירמות בשוק. סקירות לגבי בנקים אחרים נדירות אף יותר מכיוון שמדובר בחוות דעת על גופים מתחרים. בנוסף, לסקירה ענפית יש בהכרח השפעה על תמחור מניית הבנק, כותב הסקירה, לכן נמנעים הבנקים מלפרסם בדרך כלל סקירות על המערכת הבנקאית.

עם זאת, מניסיון העבר האנליזות של הבנקים בדרך כלל איכותיות מאלו של גופים אחרים. כך, ביוני שעבר, ערב הנפקת הזכויות של אפריקה ישראל, כתבה שלי סולטניק, אנליסטית ממחלקת המחקר של דיסקונט, אנליזה שלילית ביותר כלפי החברה. סולטניק המליצה שלא להשתתף בהנפקה אלא להיפך, למכור את המניה בשל רמת הסיכון הגבוהה שלה. בדיעבד היא הייתה האנליסטית היחידה שהצביעה זמן רב מראש על הסיכון הטמון באפריקה ישראל.

ההמלצות של לאומי

בנק הפועלים - האנליסט חיים בנג'ו מעניק להפועלים המלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד של 16.5 שקל - גבוה ב-12% מהמחיר הנוכחי. להערכתו, תוצאות הבנק ברבעון השלישי טובות מהצפוי. "הפועלים אמנם אכזב מעט ברווח המימוני, אך פיצה על כך לטובה בעלייה בהכנסות התפעוליות" הוא כותב.

בנק דיסקונט - האנליסטית מירב פישר שרוני סבורה כי הבנק נסחר מתחת לשוויו הכלכלי ומעניקה לו המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 9.5 שקל - גבוה ב-17% מהמחיר הנוכחי. "דיסקונט מציג תוצאות טובות ומטפל באופן מוצלח בבעיות שעומדות לפניו כמו שיפור יחסי היעילות וגידול בהיקפי האשראי, תוך שמירה על הלימות ההון", כותבת האנליסטית.

מזרחי טפחות - בנג'ו מלא שבחים לבנק ומעניק לו המלצת "תשואת יתר", עם מחיר יעד של 36.4 שקל - גבוה ב-15.5% מהמחיר הנוכחי. "תוצאות מזרחי טפחות מצוינות ומפתיעות לטובה", הוא כותב. "בדרך כלל תחזיות שנתנו בעבר לגבי מזרחי טפחות התבררו כשמרניות מאוד ואנו מעריכים כי כך יהיה גם הפעם".

הבינלאומי - פישר שרוני סבורה כי שווי השוק של הבינלאומי כיום נמוך משוויו הכלכלי, ומעניקה לבנק המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 70 שקל, הגבוה ב-16.6% מהמחיר הנוכחי. "תוצאות הבינלאומי מצביעות על כך שמדיניותו השמרנית של הבנק מחזקת את מעמדו ומשפרת בהדרגה את תוצאותיו. הלימות ההון הגבוהה ממקמת את הבנק במקום מצוין לקראת ההתאוששות הכלכלית ותאפשר לו להגדיל במהירות יחסית את האשראי, ולשפר את התשואה להון".