שוק הלפטופים בישראל: לנובו ו-LG זינקו במכירות, HP ודל ירדו

על-פי נתוני חברת המחקר IDC שהגיעו לידי "גלובס", לנובו, המדורגת שנייה בטבלת היצרניות המובילות בישראל, הגדילה את המכירות ברבעון הרביעי ב-2009 ב-257% ל-41,520 יחידות

חברת לנובו התחזקה במידה משמעותית ברבעון הרביעי של 2009 במכירות של מחשבים ניידים בישראל. על-פי נתוני חברת המחקר IDC שהגיעו לידי "גלובס", לנובו, המדורגת שנייה בטבלת היצרניות המובילות בישראל, הגדילה את מכירותיה ברבעון הרביעי ב-257% לעומת הרבעון המקביל ב-2008 - מ-11,625 יחידות ל-41,520 יחידות ברבעון האחרון אשתקד.

אחת הסיבות שלנובו הגדילה את המכירות שלה היא כניסה מסיבית לשוק המחשבים ללקוחות פרטיים. החברה השיקה ברבעון הראשון של 2009 סדרת מחשבים חדשה, שכללה נטבוקים.

לנובו, עם נתח שוק של 18.6% ב-2009, נושפת בעורפה של HP, שנחלשה מאוד בשנה החולפת ונתח השוק שלה עומד על 18.9% בלבד - ירידה של כ-30% לעומת 2008. HP אמנם רשמה גידול במכירות, אך מתחרותיה מכרו הרבה יותר.

כמו לנובו, גם LG רשמה שנה מצוינת עם גידול של 123% במכירות בין הרבעון הרביעי של 2008 לרבעון הרביעי של 2009. בסך הכל השנה החולפת היתה טובה מאוד עבור LG, שהפכה ליצרנית השלישית ברשימת המובילות עם מכירות של 69,270 יחידות, לעומת 20,554 יחידות בשנה קודמת, ובכך השאירה מאחור את דל מחשבים, שהתדרדרה למקום הרביעי.

דל החזיקה ב-14.3% מהשוק בסוף 2008, אך את השנה החולפת סגרה עם נתח שוק של 8% - ירידה של 44% לעומת 14.3% ב-2008. הירידה באה לידי ביטוי בשחיקה במכירות עם גידול קטן של 3% בלבד.

הנטבוקים רשמו זינוק של 544%

מנתוני IDC עולה כי שנת 2009 היתה שנת הנטבוקים בישראל, שרשמו זינוק של 544% בנתח השוק - מ-2.8% ב-2008 ל-15.2% בשנה שעברה. מבחינת מכירות, מדובר על עלייה מ-23,812 יחידות ב-2008 ל-153,408 ב-2009.

גידול זה בא לידי ביטוי בעיקר בירידה במכירות המחשבים הנייחים, שהיוו 47% מסך המכירות אשתקד, ובעלייה קלה במכירות המחשבים הניידים הרגילים, שסיימו את השנה שעברה עם נתח שוק של 38%.