נמרודי ממחזר את החוב: מקדם גיוס של 45 מ' ש' במעריב

הגיוס יתבצע באג"ח להמרה ■ החברה האם, הכשרת הישוב, תזרים 33 מיליון שקל בהנפקה, ותבטיח את התשלום למחזיקי האג"ח הנוכחיים של מעריב

לצורך תשלום אג"ח של כ-30 מיליון שקל של מעריב , הצפוי בעוד שבוע וחצי, מקדם עופר נמרודי גיוס של 45 מיליון שקל באג"ח להמרה במטרה להתמודד עם התחייבות קבוצת התקשורת שבשליטתו. את מרבית סכום ההנפקה - כ-33 מיליון שקל - תזרים החברה האם הכשרת הישוב (המקסימום המותר לה על פי ההסכם עם קרנות המנוף שהזרימו לה הון) ובכך תבטיח את התשלום הצפוי.

כדי להבטיח את הגיוס המלא, תנפיק מעריב את האג"ח בדיסקאונט של 25% וכן תעניק לרוכשים בהנפקה שתי סדרות של אופציות ללא תמורה. במימוש האופציות היקף הגיוס עשוי להגיע עד ל-82 מיליון שקל. אופציה אחת תינתן לשנה במחיר מימוש של 5 שקל, בדומה למחיר השוק הנוכחי של מניית מעריב. אופציה שנייה תינתן לארבע שנים במחיר מימוש של 6 שקל.

הריבית על האג"ח שיונפקו תהיה ריבית משתנה ב-2% מעל אג"ח ממשלתי.

המהלך להנפקת האג"ח נעשה לאחר שבעלת השליטה במעריב, הכשרת הישוב של נמרודי, השלימה אתמול גיוס אג"ח של 150 מיליון שקל, לו נרשמו ביקושי יתר גם בשלב המוסדי וגם בשלב הציבורי. את תשעת החודשים הראשונים של 2009 סיימה מעריב עם הפסד של 48.9 מיליון שקל. מדובר בצמצום בהפסדים לעומת התקופה המקבילה, אז הם עמדו על 71.1 מיליון שקל.