תוכניות הטלוויזיה החדשות בארה"ב הרימו את הביקושים לפרסום

הנתונים החיוביים מצד המפרסמים הם חדשות טובות לרשתות השידור, נוכח השחיקה המתמשכת ברייטינג

התוכניות החדשות שעלו לאוויר בטלוויזיה בארה"ב בחודש ינואר הצליחו להזניק שוב את התעשייה קדימה - כך עולה מנתוני הפרסום של ינואר שמתפרסמים עתה.

מספר תוכניות בעלות פרופיל גבוה הושקו בינואר, דוגמת "אמריקן איידול" ו-"24" של FOX ועד "אבודים" של ABC (שנכנסה עתה לעונתה האחרונה). חוץ מהלהיטים הללו, הקניינים אומרים שהם מתעניינים מאוד במגוון סדרות חדשות, ובהן "מטרה אנושית" (Human Target), "הורות" (Parenthood), הסדרה The Marriage Ref (מבית ג'רי סיינפלד) של רשת NBC והסדרה Life Unexpected מבית CW.

מחירי הפרסום גבוהים ממחירי הפרסום המקדים בשנה שעברה, והקניינים מקווים להשיג עסקאות טובות יותר במחצית העונה הנותרת.

הם גם מאמינים כי הפרסום עשוי להיות זול יותר בחלק עונה זה לעומת המחירים שמבקשות רשתות השידור בחודשים המובילים לעונת החגים.

"ינואר הוא באופן היסטורי המקום בו הרשתות מושכות שוב אנשים", אומרת שלי ווטסון, סגנית הנשיא הבכירה לענייני בידור בסוכנות RPA. "השוק בטוח כעת יותר משהיה במשך כל השנה שעברה, כך שאם אתם בעניין של פרסום מקדים, אני מאמינה שכבר משלמים לכם - או שאתם עובדים על כך שישלמו לכם - על חשבון ביצועי החסר שנשפכו עוד מהרבעון האחרון", היא מוסיפה.

הפרסום המקדים נפל בשנה שעברה בכ-15% לעומת שנת 2008, וזאת בגלל שהמשווקות מוכות המיתון חסכו בתשלומים, והרשתות חסכו במלאי הפרסום בתקווה לדרוש עליו מחירים גבוהים יותר מאוחר יותר.

"כולנו יודעים מה קרה בשנת 2009, ונראה ששנת 2010 הולכת להיות מאתגרת ביותר, אך כצופים ומפרסמים אנחנו מנסים להיות אופטימיים, ואני חושב שהדבר עשוי להיתרגם ללוח שידורים חדש", אומר ג'ון סטימל, סגן הנשיא הבכיר לענייני לקוחות בסוכנות MediaVest של קבוצת פובליסיס.

רכישות הפרסום עשיות להשפיע לטובה גם על השחיקה ברייטינג. לטענת אחד הקניינים, מדובר בשחיקה נמוכה יותר מבשנים עברו. אך נדמה כי השחיקה, המתרחשת ככל שיותר ויותר צופים עוברים לצפייה בתוכן טלוויזיוני במדיומים אחרים כגון הצפייה הנדחית והאינטרנט, נמשכת.