"הקבלנים - אינטרסנטים שמגבילים אפשרות לרכישת דירה בזול"

מגדלים של עו"ד בן דוד מציעה דירת 3 חדרים ב"מגדלי העיר" בפתח תקווה ב-700 אלף שקל, ודירת יוקרה ב-1.12 מיליון שקל ■ עו"ד בן דוד: "אני לא יכולה לומר שכל מארגני קבוצות הרכישה מקצועיים. יש מקצועיים ויש ספרים שרוצים להקים בניין"

טירוף קבוצות הרכישה לא מרפה משוק הנדל"ן, והיום (ד') יוצאת חברת מגדלים בקריאה לציבור הרוכשים לעלות לרגל לגני התערוכה בת"א, לצורך יריד מכירות של פרויקט "מגדלי העיר" בפתח תקווה.

מגדלים מבטיחה מחירים אטרקטיביים במיוחד לרוכשים, למשל 700 אלף שקל לדירת 3 חדרים או דירת יוקרה ב-1.12 מיליון שקל. לצורך ההשוואה, לפי מדד הדיור של "גלובס" והומלס, מחיר דירת 3 חדרים בפ"ת עמד על כ-885 אלף שקל בחודש פברואר.

יממה אחת בלבד לאחר שחברת גינדי תקיים את היריד שלה להגרלת הדירות בפרויקט החדש שלה ברמלה, חברת מגדלים תיקח חלק ביריד הדירות שיתקיים בסוף השבוע בגני התערוכה ותשווק את הדירות שנותרו במגדל השני בפרויקט "מגדלי העיר". החברה מדווחת כי כל הדירות במגדל הראשון נמכרו תוך חודשיים וחצי, ואילו כעת במגדל השני נמכרו כבר יותר מ-50% מהדירות.

בפרויקט "מגדלי העיר", דירה בקומה הראשונה נמצאת בגובה של קומה עשירית, מעל כל הבניינים באזור. מדובר במתחם סגור שיכלול 246 דירות. כל מגדל הוא בן 22 קומות. החברה מציעה במגדל דירות 3 חדרים בגודל 74 מ"ר ומרפסת בגודל 13 מ"ר, במחיר של החל מ-700 אלף שקל.

טירוף קבוצות הרכישה: גינדי מגרילה דירות בחניון ברמלה

עו"ד קרן בן דוד מחברת מגדלים, אמרה בשיחה עם "גלובס", כי הביקושים לדירות בפרויקט חזקים, ולראיה היא מציינת כי במגדל השני נמכרו תוך שבועיים וחצי יותר ממחצית הדירות במכירות סופיות הכוללות הסכמים חתומים והון עצמי של 30% מצד הרוכשים.

- האם הטרנד הלוהט של קבוצות הרכישה לא מתחיל להיראות מסוכן?

"כמו שהתאחדות הקבלנים לא יכולה להיות אחראית לקבנים כושלים ומתמוטטים, אני לא יכולה להיות אחראית על כל מארגני קבוצות הרכישה ולומר שכולם מבינים ומקצועיים. יש מארגנים מקצועיים ויש ספרים שרוצים להקים בניין. בסופו של יום, כוחות השוק ינתבו למצב שהחזק והמנוסה והמקצועי הוא זה שישרוד".

- מה דעתך על הקשחת תנאי האשראי לקבוצות הרכישה שמתכנן המפקח על הבנקים חזקיהו?

"אני מאוד בעד רגולציה ופיקוח, אך ברמה שתחזק את התחום ולא תחסל אותו. צריך ליצור רשימה של מארגנים מנוסים וטובים שמוציאים פרויקטים לפועל, אבל אני לא חושבת שיש מישהו בעולם שיכול לקחת אחריות על מכלול שלם של מארגנים ויזמים".

- מדוע התייחסת למכוניות המרצדס של הקבלנים אתמול בדיון? אין מארגני קבוצות רכישה שנוסעים במרצדס?

"הכוונה הייתה לחדד נקודה ולא להטיח בהם משהו על המכוניות שהם נוסעים בהן. המטרה הייתה להראות שהרווח היזמי יכול להתחלק בין הציבור במקום שיילך לגוף אחד שהוא הקבלנים. קבוצות רכישה הוזילו מחירים בעבר וממשיכות להוזיל גם היום. הן מאפשרות לציבור להגיע לדירה ועם זה הקבלנים לא יכולים להתווכח. איך הן עושות את זה? על סמך רווח יזמי נמוך יותר מאשר הקבלנים. יש פה חונטת אינטרסנטים של קבלנים. רוצים לפעול כך? מבחינתי זה בסדר, אך אל תגבילו לי את התחרות החופשית לאפשר לציבור הרחב לרכוש דירה בזול. אל תצאו בקמפיין פרסום אינטרסנטי נגד קבוצות הרכישה, שאין בו כלום".