ההסכם למכירת אחזקות דיסקונט בבינלאומי צפוי להיחתם היום

הבינלאומי יחלק דיבידנד של 800 מיליון שקל ■ לאחר מכן הבינלאומי יתחיל בהליך לאיחוד מניות (1) ו-(5) שלו ■ איחוד המניות יביא לכניסת מניית הבינלאומי למדד ת"א 25 כנראה כבר ביוני וצפוי להעלות את שווי הבנק

ההסכם למכירת אחזקות בנק דיסקונט בבנק הבינלאומי צפוי להיחתם היום (ה'), כך נודע לגלובס. המו"מ בין שני הבנקים נמצא על סף סיום, ז'אק אלעד יו"ר הבינלאומי 5 ויוסי בכר יו"ר דיסקונט מנהלים את המו"מ. מתווה ההסכם זהה למתווה שנחשף ב"גלובס" בינואר ואותו הציג לבנקים המפקח על הבנקים רוני חזקיהו.

לאחר החתימה על ההסכם ואישורו על ידי הדירקטוריונים יפרסם דיסקונט אבני דרך למכירת אחזקותיו (26.45%) בבינלאומי. יקבעו שני אבני דרך: מתי ירד דיסקונט באחזקותיו בבינלאומי ל-20% ומתי ל11%. עד אז יוכל דיסקונט להמשיך ולהחזיק שני דירקטורים בבינלאומי כפי שנהוג כיום.

במקביל יחלק הבינלאומי דיבידנד גדול בהיקף של 800 מיליון שקל. נקודה פתוחה שנותרה היא האם הדיבידנד יחולק בפעימה אחת או שתיים. חזקיהו יאשר באופן חריג את חלוקת הדיבידנד.

לאחר מכן הבינלאומי יתחיל בהליך לאיחוד מניות (1) ו-(5) שלו. איחוד המניות יביא לכניסת מניית הבינלאומי למדד ת"א 25 כנראה כבר בחודש יוני וצפוי להעלות את שווי הבנק. כך ירוויח דיסקונט ממכירת המניות בשווי גבוה יותר.

אחד מהיתרונות שדיסקונט יפיק ממכירת מניות הבינלאומי הוא ההשפעה על הלימות ההון. מכירת מניות הבינלאומי תגדיל את הלימות ההון של דיסקונט ב-1.2% ואת הלימות ההון הראשוני המקורי ב-0.7%. בדיסקונט מתכוונים להכיר בתמורת המכירה בשני שליש מהסכום להון ראשוני ושליש להון המשני.