קרדן NV תרשום רווח הון ממכירת מניות הבנק הרוסי סובוקום

תמכור 19% ממניות הבנק שבשליטתה תמורת כ-39 מיליון אירו ■ לאחר מימוש האופציה, קרדן ושותפה, סובוקום קפיטל, יחלקו את הבעלות בבנק בחלקים שווים

קרדן NV שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, מקטינה את חשיפתה לשוק הפיננסים הרוסי. השותף של קרדן בבנק האזורי סובוקום (Sovocom), בו היא מחזיקה בשרשור ב-61.4%, הודיע לה בסוף השבוע כי בכוונתו לממש אופציית רכש ולרכוש ממנה 19% מהמניות, תמורת סכום המוערך בכ-39 מיליון אירו. בנק סובוקום הוא ההשקעה היחידה של חברת ההחזקות במגזר הפיננסי ברוסיה.

קרדן NV מחזיקה בסובוקום באמצעות זרוע הבנקאות שלה במזרח אירופה שבמרכזה TBIF, אשר בבעלותה 69% ממניות הבנק. לאחר מימוש האופציה, TBIF ושותפה, סובוקום קפיטל פרטנרס, יחלקו את הבעלות בו בחלקים שווים. השותף רשאי לממש את האופציה עד ה-3 בספטמבר. מימוש האופציה ועלות המניות שירכשו כפוף לתנאי שוק ולתנאים מתלים, לרבות קבלת אישורים רגולטורים.

במחיר הנוכחי, מימוש האופציה גוזר לסובוקום שווי של 205.3 מיליון אירו, ולקרדן NV רווח משוער של כ-22 מיליון אירו (על בסיס הדו"חות ושוויה בספרי TBIF). השווי הנוכחי הוא הגבוה ביותר שנגזר לבנק מאז נכנסה קרדן להשקעה בו, בספטמבר 2007, אז רכשה TBIF מחצית מהבנק תמורת 40 מיליון אירו לפי שווי של 104 מיליון אירו.

הפעילות הפיננסית של קרדן NV מרוכזת על-ידי KFS, ומלבד TBIF היא כוללת פעילות ביטוח ופנסיה על-ידי TBIH. לאחר מימוש האופציה תחזיק קרדן NV ב-44.5% בשרשור בבנק הרוסי, ולטענתה אין לה כוונה לצאת מהשוק הרוסי.