תפוצת העיתונים בארה"ב נפלה ב-9%; "וול סטריט ג'ורנל" מתחזק

אתמול השיק ה"ג'ורנל" מהדורה ניו-יורקית במטרה לשאוב קוראים ומפרסמים מה"ניו-יורק טיימס" במגרש הביתי שלו

בחודש מארס צללה תפוצת העיתונים בארה"ב ב-8.7%, לאחר ירידה של 11% ב-6 החודשים שהסתיימו בסוף ספטמבר - כך עולה מנתונים של המשרד לבקרת התפוצה של העיתונים בארה"ב (Audit Bureau of Circulation - ABC).

תפוצת ה"וול סטריט ג'ורנל" עלתה בחודשים שקדמו להשקתה של המהדורה המקומית של העיתון לאזור העיר ניו-יורק - מהלך שמטרתו למשוך קוראים ומפרסמים מה"ניו-יורק טיימס".

קהל מקומי

ב-6 החודשים שהסתיימו במארס גדלה התפוצה היומית של ה"ג'ורנל", שבבעלות ניוז קורפ, ב-0.5% ל-2.09 מיליון עותקים, כולל מנויי אתר האינטרנט של העיתון. תפוצת ה"ניו-יורק טיימס" צנחה ב-8.5% לעומת אשתקד, והגיעה ל-951,063 עותקים, לפי נתוני ABC.

"וול סטריט ג'ורנל" החל להפיץ מהדורה מקומית נפרדת בשם "גרייטר ניו-יורק", שמכיל מאמרים המיועדים לקוראים בניו-יורק רבתי. בכירים בעיתון הביעו אתמול (ב') תקווה כי הדבר ימשוך קוראים מה"ניו-יורק טיימס" וממקומונים אחרים.

5 העיתונים עם התפוצה היומית הממוצעת הגבוהה ביותר כוללת גם את "יו.אס.איי טודיי" של גאנט, שתפוצתו נפלה ב-14% ל-1.83 מיליון עותקים; וה"לוס אנג'לס טיימס" בהוצאת הטריביון, שתפוצתו התכווצה ב-15% ל-616,606 עותקים על-פי נתוני ABC.

התפוצה של "וושינגטון פוסט" של המו"ל וושינגטון פוסט קומפני צנחה ב-13% ל-578,482 עותקים. הנתונים של ABC הראו גם כי ה"ג'ורנל" היה העיתון היחיד שהצליח לרשום רווח מבין 25 היומונים המובילים בארה"ב.

מתקפה ישירה

ה"גרייטר ניו-יורק" של ה"ג'ורנל", בהיקף של 16 עמודים, שיצא היום (ג') לדרך עם סקופ על טרוריסט שנמלט מהרשויות האזוריות, הוא המתקפה הישירה ביותר שערך עד כה רופרט מרדוק על ה"ניו-יורק טיימס" במגרש הביתי שלו.

ההימור, שעלותו 30 מיליון דולר על פני שנתיים, הפתיע את מומחי המדיה בניו-יורק, מכיוון שהקוראים נמצאים במגמה של צמצום הזמן המוקדש לתוכן מודפס לטובת חדשות בפלטפורמות דיגיטליות.

לס הינטון, מנכ"ל דאו ג'ונס, חטיבת ניוז קורפ שכוללת את ה"ג'ורנל", אומר כי השנה היה העיתון רווחי, וכי הוא צופה רווח גם בשנת הכספים הבאה, שתסתיים ביוני 2011. "קנינו את דאו ג'ונס כדי לעשות רווח", אמר הינטון, והוסיף כי הנתונים שהתפרסמו על הפסד של 80 מיליון דולר אשתקד היו "גבוהים מדי".

"ברור שיש יתרון בכניסה לתחום של ה'ניו-יורק טיימס'", אמר רוברט תומסון, העורך הראשי של ה"וול סטריט ג'ורנל", במהלך מצגת שנערכה בניו-יורק. "אם מישהו ממש - אבל ממש - חייב לקרוא את ה'ניו יורק טיימס', הוא יכול לקרוא אותו באינטרנט, ובמקביל לקנות את ה'וול סטריט ג'ורנל'".

באימייל שנשלח אתמול לעובדים, טענו מנכ"לית ניו-יורק טיימס קומפני, ג'נט רובינסון, והיו"ר, ארתור סולצברבגר, כי "קוראים ומפרסמים נאמנים מאוד ל'ניו-יורק טיימס'. בקרוב יגלה ה'וול סטריט ג'ורנל' את העוצמה של הנאמנות הזו".

22
 22