בוו: התביעה של ה-SEC תיזרק מביהמ"ש - גולדמן שווה 200 דולר

יום לאחר השימוע הדרמטי של בכירי גולדמן זאקס בסנאט אמר אנליסט הבנקים: "אני חושב שהתביעה של ה-SEC תיזרק מביהמ"ש ושהמוניטין של גולדמן ישתפר" ■ "סופת האש שפגעה בגולדמן רק כילתה את עצמה אתמול"

יום לאחר השימוע הקשה בן 11 השעות שעברו בכירי גולדמן זאקס בפני ועדת הבנקאות של הסנאט בעקבות תביעת רשות ני"ע האמריקנית בטענה להונאה, רושמת המניה עליות של יותר מ-2% לרמה של כ-156 דולר. זאת, גם בזכות ראיון ברשת CNBC בו אמר אנליסט הבנקים של Richard Bove ,Rochdale Securities "אני חושב שהתביעה של ה-SEC תיזרק מבית המשפט ושהמוניטין של גולדמן ישתפר - לדעתי זו מניה ששוה 200 דולר. מדובר בחברה עם רווחים טובים מאד ולדעתי עלייכם להחזיק בה, לדעתי זו הזדמנות מצויינת".

בכירי גולדמן זאקס אמרו כי לא ראו עזיבה של לקוחות ונכון לעת עתה עסקי הבנק אינם מצטמצמים כתוצאה מהטענות להונאה, ציין בוו ואמר כי בשיחתו עם בכירי הבנק לפני השימוע, אמר להם כי הוא מקווה שהם יסבירו לסנאטורים כי חברות פיננסים הן לא אלו שייצרו את המשבר וכי הפעילות בניגזרים למעשה עזרה לכלכלה. בהתייחסו לשימוע אמר "הם היו צריכים להסביר מה זה ניגזרים סינטטיים... כל הדיון שם היה מיותר".

מנכ"ל גולדמן זאקס, לויד בלנקפיין, אשר כפר בהאשמות ה-SEC כי הבנק ביצע הונאה, אמר לקראת סיום השימוע כי הביקורת מולה עמד הבנק שהוא עומד בראשו תוביל לבחינה מסויימת בקשר למה שהשתבש. " כל מה שהיווה סיבה לביקורת יהודק" אמר בלנקפיין.

בוו אמר כי לא היה לו שום דבר להציע, גולדמן לא עשתה שום דבר שאינו הולם בכך שייצרה את אותם ניגזרים סינטטים (Collaterlized debt Obligations) אשר עומדים במרכז אישומי ה-SEC. "סופת האש שפגעה בגולדמן רק כילתה את עצמה אתמול" אמר בוו.