מצא: לא ידעתי שנכרת הסכם מס עם גאידמק לפני הפגישה עם דנינו

מנהל רשות המסים לשעבר העיד במשפטם של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ופקיד השומה של מחוז דן לשעבר, שוקי ויטה ■ עוד אמר מצא כי "מערכת היחסים שלי עם ויטה היתה קשה בשל יריבויות ומחנאות ברשות המסים"

ג'קי מצא, מנהל רשות המסים לשעבר, שבימים אלה עומד לדין בפרשת המינויים ברשות המסים, העיד היום (ה') במשפטם של עו"ד ד"ר יעקב וינרוט ופקיד השומה של מחוז דן לשעבר, שוקי ויטה, בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

במסגרת עדותו תמך מצא בדברים שאמר ניצב יוחנן דנינו בעדותו שלשום (ג'), לגבי פגישה שנערכה עם ויטה במשרדי היאחב"ל ועסקה בענייני המס של איש העסקים ארקדי גאידמק.

בדומה לדנינו, מצא העיד היום כי התרשומת שערך ויטה לגבי אותה פגישה לא היתה מדויקת. לדברי מצא, בניגוד לטענת ויטה ובניגוד לתרשומת שערך, הוא לא היה מודע לכך שנכרת הסכם מס עם גאידמק קודם לפגישה.

כאשר נשאל מצא על-ידי התביעה מה קורה כשאדם רוצה לשלם מיוזמתו מס אך הכנסותיו אינן חייבות במס בישראל, השיב מצא כי במקרה כזה אין סמכות חוקית לגבות ממנו מס.

מנגד, בא-כוחו של ויטה, עו"ד אלון רון, שאל את מצא האם המקרה של גאידמק היה מורכב, ורמז לכך שלפיכך ניסיונו של ויטה להגיע להסכם מס עם גאידמק היה ראוי וחוקי. מצא אישר כי המקרה של גאידמק היה מורכב, זאת בשל שאלת התושבות שלו בישראל.

בעדותו סיפר מצא כי מערכת היחסים שלו עם ויטה היתה קשה בשל יריבויות ומחנאות ברשות המסים. עם זאת, ציין מצא, "שוקי ויטה היה אדם אסרטיבי, מקצוען שיודע לקבל החלטות, והיה נחשב כאיש שגובה הרבה מסים", והוסיף: "כואב לי הלב לראות אותו על דוכן הנאשמים".

30 מיליון שקל בדלת האחורית

וינרוט מואשם במתן שוחד לשוקי ויטה. בכתב האישום נטען כי וינרוט ייצג את ויטה ונמנע מלגבות ממנו שכר-טרחה ממשי, בזמן שאינטרסים של וינרוט, של אחיו ושל לקוחותיו היו נתונים לפתחו של ויטה כפקיד השומה. המדינה טוענת כי את שכר-הטרחה האמיתי, בסך כ-30 מיליון שקל קיבל וינרוט "בדלת האחורית" מלקוחותיו, ארקדי גאידמק ומיכאל צ'רנוי, בזכות הסכמי מס חריגים שויטה כרת עבורם.

ויטה מואשם בעבירות של לקיחת שוחד ושל מירמה והפרת אמונים, אותן ביצע במסגרת תפקידו הציבורי. בנוסף מואשם וינרוט בביצוע עבירה של הלבנת הון בעת שפתח חשבון על שמו כדי להסוות את הונו של לקוחו, גאידמק, שהיה הנהנה האמיתי בו. וינרוט טוען מנגד כי החשבון היה גלוי לכל, גם לגורמי אכיפת החוק.

וינרוט מיוצג בידי עוה"ד פרופ' דוד ליבאי, דפנה ליבאי, נוית נגב, נבות תל-צור ואיריס ניב-סבג. שוקי ויטה מיוצג בידי עו"ד אלון רון. התובעות במשפט הן עוה"ד שרון כהנא ויפעת שטיין מפרקליטות מיסוי וכלכלה. (4778-12-09).