מנהל שלישי בחטיבת ההשקעות במגדל - דורון ספיר

בשבוע שעבר הודיע יונל כהן על הצעד שהשלים את פיצול חטיבת ההשקעות בקבוצה, כשהגזברות ובקרת ההשקעות יוכפפו לראש המטה החדש, דורון ספיר, שיהיה מעורב בעסקות שתוביל חטיבת ההשקעות של מגדל

מנכ"ל קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל , יונל כהן, ממשיך להגדיר מחדש את חטיבת ההשקעות הגדולה של הקבוצה, ומוסיף בעל תפקיד שלישי בצוות הניהול שלה. בשבוע שעבר הודיע כהן על הצעד שהשלים את פיצול חטיבת ההשקעות בקבוצה, כשהגזברות ובקרת ההשקעות יוכפפו לראש המטה החדש, דורון ספיר.

במסגרת זו נקבע כי ספיר, שהצטרף למגדל בעת האחרונה, יהיה מעורב בעסקות שתוביל חטיבת ההשקעות של מגדל, לצדם של מנהלי ההשקעות עומר קרייזל ולימור דנש, שמונו באחרונה במקומה של ענת לוין שעזבה לבנק הפועלים. נציין כי באחרונה הורה כהן שקרייזל יעמוד בראש תחום השקעות עמיתים, נדל"ן וקרנות גידור של הגופים המוסדיים של מגדל, ולימור דנש תעמוד בראש תחום השקעות ריאליות, פעילות הפרייבט אקוויטי, אשראי ונוסטרו.

מכאן שלמעשה, חטיבת ההשקעות והאשראי של מגדל פוצלה לשלושה חלקים ולא לשניים - כפי שנראה היה עד כה. לפיכך, מעתה יהיו שלושה מנהלים בכירים שינהלו את ההשקעות במגדל תחת המנכ"ל כהן, כאשר על פי הסמכויות שניתנו להם נראה כי לא אחת, החלטות השקעה יגיעו למגרשם של השלושה.

"תחום מרכזי"

נוסף על כך, כהן מכפיף תחת ספיר גם את מערך הכספים של מגדל. בהקשר זה נמסר ממגדל: "תחום הכספים הינו תחום מרכזי במגדל, ומהווה חלק מחטיבת המטה. עם זאת, לנוכח היקפי הפעילות וחשיבותם יש צורך גם בערוץ ישיר בין המנכ"ל ומנהל הכספים, ולפיכך ימשיך ערן צ'רנינסקי לדווח ישירות למנכ"ל".

רו"ח ספיר, אשר הצטרף למגדל כמשנה למנכ"ל, שימש בשנים האחרונות מנכ"ל טלדור מערכות מחשבים, ולפני כן מנכ"ל ISS ישראל. נוסף על אחריותו בתחומי הכספים וחלק מההשקעות, ספיר אחראי גם על המיכון והמחשוב בקבוצה.