בנק מזרחי-טפחות לבוימלגרין: יש עילה לפרוע את החוב מיידית

רק לפני שבועיים ביקש בנק דיסקונט להכריז על איש העסקים כעל פושט רגל

עוד לא חלפו שבועיים מאז שבנק דיסקונט ביקש מבית המשפט להכריז על שעיה בוימלגרין כפושט רגל בגין חוב פרטי של 77 מיליון שקל, ועתה בנק מזרחי טפחות , פנה לחברה וציין שקיימות עילות להעמדת החוב של בוימלגרין קפיטל לבנק, באמצעות חברה-בת, לפירעון מיידי. היקף החוב, נזכיר, עומד על כ-720 מיליון שקל.

ההלוואה נלקחה בשנת 2006, כאשר בוימלגרין קפיטל רכשה את השליטה בחברת הנדל"ן אזורים מידי אי.די.בי לפי שווי של 2.1 מיליארד שקל. כיום אזורים נסחרת לפי שווי של 557 מיליון שקל בלבד, כך ששווי הביטחונות של הבנק במונחי שווי שוק, הוא כמחצית מגובה ההלוואה. בוימלגרין חתם בשנה שעברה על הסדר חוב עם מזרחי-טפחות ועם מחזיקי האג"ח, אבל עד היום לא עמד בהתחייבויותיו להעמדת שעבודים וערבויות.

מזרחי טפחות הזהיר את החברה שהוא עשוי לנקוט באמצעים לגביית החוב מתוך הביטחונות והערבויות שבידיו, קרי 64% ממניות חברת הנדל"ן אזורים. בוימגרין קפיטל אינה עומדת באמות המידה הפיננסיות שנקבעו במסגרת האשראי שנטלה מהבנק והיא אינה משלמת ריבית או קרן למחזיקי האג"ח, להם היא חייבת 452 מיליון שקל.

לדו"חות הכספיים של בוימלגרין קפיטל מצורפת הערת "עסק חי" כבר יותר משנה על רקע גירעון ענק של 668 מיליון שקל בהון. ב-2009 החברה הפסידה 483 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 437 מיליון שקל ב-2008. לאחר מימוש פעילות התיירות ומתחם אסותא, הנכס המרכזי שנותר לבוימלגרין הוא חברת אזורים.