רקפת רוסק מבקשת להתמנות למשנה בכיר למנכ"ל לאומי

רוסק, המקורבת לגליה מאור, היא בין המועמדים לרשת את כיסאה ■ מאור נוטה להיענות לדרישת רוסק ולהוסיף - לראשונה בתולדות הבנק - משנה בכיר וממלא מקום נוסף למנכ"ל ■ המשמעות: רוסק תהיה אחראית על נתחים מרכזיים בפעילות הבנק, ובכללם החטיבה העסקית והנדל"ן

רקפת רוסק עמינח, מנהלת החטיבה העסקית בבנק לאומי , חברת ההנהלה המקורבת ביותר למנכ"ל גליה מאור, מבקשת מעמד רשמי של מספר 2 בהנהלת בל"ל: משנה בכיר למנכ"ל וראש החטיבה העסקית והמסחרית.

מאור נוטה להיענות לבקשת רוסק עמינח, באופן מלא או חלקי.

נשקלה האפשרות שכבר בישיבת הדירקטוריון ב-22 ביולי, כאשר ימונו 5 דירקטורים חדשים בלאומי וייבחר היו"ר החדש (אהוד שפירא, דוד ברודט או יעקב משעל), תביא מאור הצעת החלטה: להוסיף, לראשונה בתולדות הבנק, משנה בכיר וממלא מקום נוסף למנכ"ל ולמנות את רוסק עמינח לתפקיד לצד זאב נהרי, אלא שאפשרות זאת ירדה כנראה מעל הפרק.

משמעות הדבר היא שרוסק עמינח תהיה אחראית על נתחים מרכזיים בפעילות הבנק - החטיבה העסקית והנדל"ן, שכבר מצויים באחריותה, ובנוסף תקבל את החטיבה המסחרית שבראשה עומד היום גדעון (גידי) אלטמן.

צעד מלאכותי

ל"גלובס" נודע, כי עלה חשש שפנייה לדירקטוריון בעניין רוסק עמינח ושינויים נוספים בבנק בישיבת מינויו תיחשב חריגה ביותר ותעורר התנגדות אוטומטית, מאחר ששליש מהדירקטורים חדשים, וכך גם היו"ר, והם עשויים להביע התנגדות להצבעה מיידית לשינוי מבני בבנק. מה גם שלא נראה בשינוי הזה ערך מוסף לבנק. מדובר לכאורה בצעד מלאכותי שנועד רק כדי לחזק אדם מסוים בארגון.

ככל הידוע, פנתה מאור לפני כחודשיים לאיתן רף, היו"ר, בבקשה להעביר את קידומה של רוסק עמינח כבר בדירקטוריון הנוכחי.

אולם רף התנגד בטענה כי יש להמתין לכניסת היושב ראש הבא. בקרב חלק מהנהלת הבנק יש אי-שביעות רצון בולטת מדרישתה של רוסק עמינח וכוונתה של מאור להיענות לה.

התפקיד מצטמצם

בקשותיה של רוסק עמינח קיבלו חיזוק ענייני לפני כמה ימים, עם מינויה של ד"ר חדווה בר למנהלת הסיכונים הראשית של לאומי.

ההחלטה על ריכוז ניהול סיכוני אשראי תחת מנהל אחד, בכל הבנקים, התקבלה אמנם בהוראת המפקח על הבנקים רוני חזקיהו, אולם מרגע שניהול סיכוני האשראי עבר לבר, נחלש חלק משמעותי בעבודתה של רוסק עמינח, מה גם שאנשי הסיכונים שהיו כפופים לה יעברו למחלקה החדשה. הצעד הזה מצמצם גם את תחום עבודתו של גדעון אלטמן, ולראשי החטיבות נותר להתמקד בפיתוח עסקים וקשרי לקוחות.

בנק לאומי סירב להגיב לידיעה.