לאחר 12 ימים ורבבות לקוחות מתוסכלים: השביתה בבנק הבינלאומי מגיעה לסיומה

עופר עיני שם קץ לשביתה הארוכה ביותר במערכת הבנקאית מאז שנות ה-70 ■ נפגש הבוקר עם מנכ"ל הבינלאומי והסכים לסיים את השביתה לאלתר, כאשר במקביל הוא ינהל את המשך המו"מ מול הנהלת הבנק ■ הבינלאומי יאריך את שעות פעילות הסניפים

סוף לשביתת העובדים בבנק הבינלאומי . בתום 12 ימים מגיעה לסיומה השביתה הארוכה ביותר במערכת הבנקאית מאז שנות ה-70, עם ההודעה הרשמית של הבינלאומי על סיום השביתה. הבנק הבינלאומי מנוהל על ידי סמדר ברבר-צדיק.

סיום השביתה הושג לאחר פגישה שנערכה הבוקר (ד') בין יו"ר ההסתרות עופר עיני לבין ברבר-צדיק. עיני נענה לבקשת מנכ"ל הבינלאומי להורות לוועד העובדים לסיים את השביתה, כאשר במקביל הוא ינהל מעתה את המו"מ "במטרה לסיים את הסכסוך בהקדם", לפי הודעת הבנק.

"ועדי העובדים נענו לבקשה ויחזרו לעבודה מיידית", נמסר מהבנק. "כדי לתת מענה נאות ללקוחות יורחבו שעות פתיחת הסניפים: הסניפים העירוניים של הבינלאומי ופאג"י יהיו פתוחים מחר גם בשעות אחר הצהריים, באופן חד פעמי. בנוסף ייפתחו הסניפים גם ביום שישי בו פועלים בשגרה רק חלק מהסניפים".

כזכור, לפני כמעט שבועיים פתחו 4,000 עובדי הבנק הבינלאומי, בנק אוצר החייל ובנק פאג"י (פועלי אגודת ישראל) בשביתה במחאה על תנאי העסקתם ושיתקו את פעילותם של 146 סניפים בישראל.

רק אתמול התנהל דיון סוער בוועדת הכספים בנושא, כאשר יו"ר הוועדה משה גפני הורה להנהלת הבנק לנהל מו"מ עם ועד העובדים תוך כדי השביתה. גפני איים על הנהלת הבנק והזהיר אותה מאפשרות של כניסת המפקח על הבנקים לתמונה, תוך שהוא יורה חץ לכיוונה של ברבר-צדיק: "התחושה שלי היא כי בניגוד לבנקים אחרים, הנהלת הבינלאומי לא לוקחת את הנושא ברצינות. תגידו לסמדר ברבר שלא נולדתי אתמול".

גפני בירך היום על סיום השביתה וכן על "כניסה למו"מ רציני בין ההנהלה לעובדים". לדבריו, "שיחות ישירות בין הנהלת הבנק לעובדים הן הדבר הנכון שצריך היה לעשות, תוך כדי השביתה החוקית שניהלו העובדים, וכעת יש לקוות כי המו"מ יושלם אף הוא בקרוב".