BDI: התאוששות טרם הגיעה - 13% מהחברות בסכנת קריסה

על אף אי הוודאות בשווקים, חל ברבעון החולף שיפור של 2% במדד הסיכון העסקי המשולב של החברות בישראל לעומת הרבעון השני של 2009 ■ הענף שמצבו הורע בצורה המשמעותית ביותר ברבעון השני של 2010 הוא ענף שירותי תקשורת

BdiCoface מפרסמת היום (א') את מדד הסיכון ואת מוסר התשלומים וימי האשראי של ענפי המשק הישראלי לרבעון השני של שנת 2010. מהנתונים עולה כי על אף אי הוודאות בשווקים הנובעת, בין היתר, ממשבר החובות באירופה, חל ברבעון החולף שיפור של 2% במדד הסיכון העסקי המשולב של החברות בישראל לעומת הרבעון השני של 2009. עם זאת, נרשמה הרעה של 1% לעומת הרבעון הראשון של 2010.

על פי מדד הסיכון המשולב של BDI, עמד הסיכון העסקי הממוצע של החברות והעסקים במשק ברבעון השני של השנה על רמה של 6.24, שיפור קל לעומת מדד הסיכון ברבעון המקביל אשתקד אשר עמד על רמה של 6.36. לעומת זאת, נרשמה הרעה מסוימת לעומת הרבעון הראשון של השנה, אז עמד מדד הסיכון הממוצע על 6.17.

עוד עולה מהנתונים כי כ-13% מהחברות והעסקים דורגו ברמות הסיכון הגבוהות והמסוכנות (דירוגים 9 ו-10). רמת הקשיים של חברות ועסקים אלו היא גבוהה באופן המאיים על המשך פעילותם בטווח של השנה עד השנתיים הקרובות.

בהשוואה לרבעון הראשון בשנת 2010, הענף שמצבו הורע בצורה המשמעותית ביותר ברבעון השני של 2010 בהשוואה לרבעון הקודם הוא ענף שירותי תקשורת, אשר רשם הרעה של כ-11.4%. כרגיל, ענף המסעדות ובתי הקפה הוביל את רשימת הענפים החלשים והמסוכנים בסיכום מדד הסיכון הרבעוני.

ענף תעשיית הכימיקלים מוביל גם ברבעון השני של 2010 את רשימת הענפים החזקים והבטוחים. במקום השני ברשימה ממוקם ענף תעשיית נייר וקרטון.