צבר, מאחורייך: חברת זנלכל-יכין נכנסת לקטגוריית הסלטים

משיקה סדרה של סלטים מוכנים שאינם דורשים קירור ומרחיבה את פעילותה בתחום הרטבים המוכנים ■ הסדרה החדשה תתחרה במותגי הסלטים המצוננים ובראשם במותג צבר של אסם

צבר, זנלכל מאחורייך. חברת זנלכל-יכין נכנסת לקטגוריית הסלטים ומרחיבה את פעילותה בתחום הרטבים המוכנים.

החברה משיקה סדרה של סלטים מוכנים הכוללת סלט חריסה, סלט טורקי וסלט מטבוחה. הסדרה מתאפיינת בחדשנות כיוון שהמוצרים אינם דורשים קירור, וחיי המדף שלהם עומדים על שנה.

הסדרה החדשה תתחרה במותגי הסלטים המצוננים ובראשם במותג צבר של אסם.

"אין לנו יומרות לתפוס נתחים מאוד גדולים של השוק הענק הזה. גם אם בטווח של זמן נתפוס 10% מהשוק, בשביל מפעל בסדר שלנו זה יהיה היקף מאוד יפה, ואני מקווה שנצליח להגיע למקום הזה", אומר קובי שיינפלד, בעל גרעין השליטה בחברה.

לדבריו "המוצרים שלנו לא דורשים קירור, הם ללא חומר משמר ובראש וראשונה מאוד טעימים. כל השוק הזה מגלגל בערך 500 מיליון שקל בשנה, ואני מאוד אשמח אם ניקח 10% מהשוק".

בתחום הרטבים, החברה משיקה סדרת רטבים במנות אישיות ובאריזות פלסטיק. מדובר בסדרה בת 10 מוצרים הכוללת רטבים לפסטה, רטבים ללזניה, רטבים לפיצה, רטבים לשקשוקה, רטבי עגבניות לבישול ועוד.

"אנחנו מעבדים ירקות ועגבניות תחת המותג יכין, ואנחנו נכנסים כעת לתחומים שלגביהם הגענו למסקנה שלמותג יכין יש ערך נכסי", אומר שיינפלד. "אנחנו מחפשים מוצרים שהם כולם על בסיס ירקות ועגבניות, עם ערך מוסף. המטרה שלנו היא במקום לייצר רק רסק עגבניות או רק תירס, לפתח מוצרים עם ערך מוסף יותר גבוהה לנוחות המשתמש במטבח".

* נפגעתם מהמותגים הפרטיים?

"אנחנו חיים עם המותגים הפרטיים. תמיד אפשר להגיד שאם לא היו מותגים פרטיים היינו מוכרים יותר, אבל בשנים האחרונות אנחנו כל שנה מציגים גידול של 10% במכירות, ואנחנו מאוד מרוצים".