שבוע המסחר בת"א החל ברגל ימין: מדד הבנקים זינק ב-2%

המנתח הטכני של "גלובס", זיו סגל: "מהלך מעל 1,153 נקודות יאשר את הפריצה ואת הסיכוי להמשך עלייה לטווח הארוך ■ מניות הנדל"ן בלטו לחיוב: דלק נדל"ן זינקה עוד 14.7% ■ רציו הובילה את המחזורים כשהתממשה ב-8.2%

הבורסה בת"א סיימה את יום המסחר הראשון של השבוע בעליות מרשימות בניגוד למגמה שאפיינה את המסחר בסופ"ש בחו"ל, ובהמשך למגמה החיוביתך שרשמו המדדים בת"א בשבוע שעבר. מדד המעו"ף נשק ל-1,160 נקודות כשחתם בעלייה של 0.8% והמחזור בשוק הסתכם בכ-1.53 מיליארד שקל, אותו הובילה מניית רציו שנפלה בניגוד למגמה ב-8.2% במחזור של כ-207 מיליון שקל.

בשוק בלטו לחיוב מניות הבנקים פועלים, דיסקונט ומזרחי שהובילו את מדד הבנקים לזינוק של 2% ומניות הנדל"ן אפריקה ישראל ודלק נדל"ן שאיפשרו למדד הנדל"ן לטפס בשיעור של 1.3%. מניות חברות חיפושי הנפט והגז הכבידו כאשר במעו"ף בלטו לשלילה מניותיהן של דלק קידוחים ואבנר שהתממשו היום בדומה לרציו. בין מניות הארביטראז' בלטה לחיוב טבע עם פער חיובי של כ-1.2% וטאואר שחזרה לת"א עם פער שלילי התעלמה ממנו והמשיכה לטפס לקראת פרסום דוחותיה ביום ג'.

"בשני ימי המסחר האחרונים של השבוע שחלף הגיח המעו"ף גיחה קלה מעל לרמת המבחן האחרונה בדרכו למגמת עליה ארוכת טווח - רמת 1,145 הנקודות. גיחה זו אינה מספיקה בכדי להיחשב פריצה מהימנה אבל בסך הכל היא מתיישבת עם התרחיש השורי כך שאפשר לתת לה משקל" אומר המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל ומוסיף כי "מהלך מעל 1,153 נקודות יאשר את הפריצה ואת הסיכוי להמשך עלייה לטווח הארוך, סיכוי רלבנטי מאוד נכון לסוף שבוע המסחר. לעומת זאת מהלך מתחת ל-1035 יחשב סימן דובי" אמר סגל והעריך כי "הסיכויים נוטים לטובת עלייה".

בוול סטריט הסתיים המסחר ביום ו' בירדיות קלות, לאחר שדו"ח התעסוקה לחודש יולי איכזב כאשר דווח כי משוק העבודה האמריקני נגרעו כ-131 אלף משרות לעומת צפי לגריעה של 63 אלף משרות. נציין כי בשעה האחרונה של המסחר בניו-יורק חלה התמתנות משמעותית במגמה השלילית כאשר המדדים קיזזו ירידות של כ-1.7% וסיימו בירידות של כ-0.3% בלבד.

כלכלני הבנקים המובילים בישראל, לאומי ופועלים נותרו זהירים בסקירות סוף השבוע וציינו כי על אף העליות שנרשמו בבורסה בת"א הדישדוש והתנודתיות צפויים ללות את המסחר בטווח הקצר, זאת על רקע אי הודאות בשווקים הגלובליים לצד סימנים מעורבים בזירת המאקרו המקומית. בהסתכלות ארוכת טווח, מעריכים בלאומי כי רמת המחירים הנוכחית נוחה להשקעה, בפרט לאור הציפייה להיוותרות הריבית ברמה נמוכה יחסית.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני השכר הממוצע למשרת שכיר בחודש מאי לפיהם עלה השכר הממוצע ב-1.6% ל-8,172 שקל. בחודשים מארס-מאי נרשמה עלייה של 2.8% בשכר הממוצע במחירים שותפים. כאשר, כרגיל, שיאני השכר היו עובדי חברת החשמל ומקורות עם 20,484 שקל בממוצע.

רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי בבית ההשקעות מיטב, אומר היום כי "נראה כי האפיק המנייתי נותר אטרקטיבי למדי. אמנם, הסביבה הכלכלית עדיין צפויה לשדר מסר מעורב ולהעיב על השוק, אך העובדה כי איגרות החוב הן יקרות למדי ומדדי התנודתיות של שוק המניות ירדו בצורה משמעותית מספקת תשתית נוחה להגברת רמת הסיכון, תוך מעבר לאפיק המנייתי".

מנתונים שנאספו בבית ההשקעות מיטב עולה כי הקרנות המנייתיות פתחו באופן מרשים את חודש אוגוסט כשגייסו 50 מיליון שקל השבוע - יותר מגיוס חודש יולי כולו. במיטב מציינים כי הגיוס כולו הגיע מקרנות המתמחות בישראל.

עליות בטבע וכי"ל, אורמת הציגה תוצאות

בין המניות שריכזו עניין נציין את מניות חיפושי הנפט והגז המקומיות בהן בלטה בשבוע שעבר מניית רציו שזינקה ב-5 ימי המסחר האחרונים בלא פחות מ-34% על רקע הספקולציות ביחס להיקף התגלית במבנה לוויתן. היום נפלה המניה בשיעור חד ובמחזור הגדול ביותר בשוק. מניותיהן של אבנר ודלק קידוחים מקבוצת דלק גם הן בלטו לשלילה היום לאחר שביום ה' האחרון הובילו את העליות במדד המעו"ף.

מניית בנק הפועלים ריכזה עניין על רקע הפירסום ב"גלובס" ביום ה' האחרון כי קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מבקשת להגדיל את החזקותיה בבנק הפועלים. הקבוצה פנתה לבנק ישראל שיאפשר לה להגיע להחזקה של 10% ממניות הבנק.

אורמת הציגה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני. אורמת סיימה את הרבעון עם הכנסות בסך של 98.6 מיליון דולר לעומת 102.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של 3.8%. הרבעון השני הסתיים בהפסד של 3.5 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 28.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי המיוחס לבעלים של החברה האם הסתכם ברבעון השני השנה ב-2.7 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 21.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מזג האוויר המשוגע מסביב לעולם ממשיך להשפיע על מחירי הסחורות החקלאיות, בעיקר החיטה, ודרכם על מחירי מניות הדשנים. ביום שישי נרשמו ירידות קלות במניות הסקטור בוול סטריט ומניית כיל הגיבה בהתאם.

דניה סיבוס , הבת של אפריקה , דיווחה הבוקר על תוצאותיה ברבעון השני. החברה הציגה עלייה של 1.8% ברווח הנקי ברבעון השני.

מניית טאואר אשר שבה לת"א בפער ארביטראז' שלילי, ריכזה עניין לאחר שבסוף השבוע דיווחה כי תקצה לקרן האמריקנית, יורקוויל מניות בתמורה ל-10 מיליון ד'. ההקצאה תבוצע ביום ב' הקרוב, יום לפני פרסום דו"חות החברה לפי מחיר של 1.37 דולר למניה, הנמוך ב-4.8% ביחס למחיר הסגירה של המניה ביום ו' בוול סטריט.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]