ביהמ"ש דחה את טיעוני אייפקס: ידון בהעברת דו"חות תנובה למבטח שמיר

כבר ביום א' בשבוע הבא יקיים ביהמ"ש דיון בבקשת מבטח שמיר לקבל את הדו"חות הכספיים של תנובה מידי קרן אייפקס ■ בכך דחה ביהמ"ש את טענת קרן אייפקס כי אין דחיפות בעניין

בית המשפט דחה הערב (א') את טיעוני קרן אייפקס לבקשת מבטח שמיר, וכבר ביום א' בשבוע הבא יקיים דיון בבקשתה של מבטח שמיר לקבל את הדו"חות הכספיים של תנובה מידי קרן אייפקס.

נציין כי לפני כשבוע פנתה מבטח שמיר, שבשליטת איש העסקים מאיר שמיר, לבית המשפט בדרישה מקרן אייפקס לפרסם את דו"חות תנובה, וביום ה' האחרון הגישה אייפקס, שבניהולה של זהבית כהן, את תגובתה. התגובה הדגישה בעיקר את חוסר רצונה של הקרן לשתף פעולה עם מבטח שמיר.

הסכסוך בין הצדדים הגיע לפתחו של בית המשפט לאחר שניסיונות לגשר בין הצדדים עלו בתוהו. "משך 3 חודשים ארוכים נמנעה מבטח שמיר מהגשת תביעה", כתבו עורכי הדין של אייפקס. "כעת נאלץ העולם לעצור מלכת, ועל בית המשפט הנכבד לנהל לשיטת המבקשת, תיכף ומיד, דיון דחוף. העובדות מלמדות כי דווקא לעמדת המבקשת אין כל דחיפות בבקשה, ודי בכך כדי להביא לדחייתה", טענו באייפקס - אך בית המשפט חשב הערב אחרת.

כזכור, הפרשה החלה מיד לאחר פרסום דו"חותיה הכספיים של מבטח שמיר לשנת 2009, אז פנתה אליה רשות ניירות ערך בדרישה שתפרסם תחילה הערכת שווי להחזקותיה בתנובה, ובשלב מאוחר יותר גם את הדו"חות הכספיים של החברה, בה היא מחזיקה בכ-20%. בעקבות סעיף בחוזה בין מבטח שמיר לבין קרן אייפקס, שאינו מאפשר לה לעשות זאת, החברה נמנעה מכך ובחנה חלופות שונות.

נציין כי מוקדם יותר בשבוע שעבר דווח ב"גלובס" כי שמיר מקיים משא-ומתן למכירת מניות מבטח שמיר בתנובה לבנק לאומי, שעל-פי ההערכות ישמש כבנקאי להשקעות ויאתר עבורן קונה לפי שווי של 1.8-2 מיליארד דולר.