שמועות בשוק המט"ח: היצואנים היפנים רוכשים ין כנגד הדולר

עם פתיחת המסחר באסיה נחלש כנגדו האירו ב-0.39% ונסחר סביב רמת ה-109.7554 ין, ובמקביל מאבד הדולר 0.1% ונסחר תמורת 85.424 ין.

בעוד עסוקים בעולם בהתחזקותו של הדולר כנגד האירו, מופנה הזרקור לעבר הין היפני, המטבע השלישי הנסחר ביותר בעולם, כנגד שני המטבעות המובילים בעולם - האירו והדולר. עם פתיחת המסחר באסיה נחלש כנגדו האירו ב-0.39% ונסחר סביב רמת ה-109.7554 ין, ובמקביל מאבד הדולר 0.1% ונסחר תמורת 85.424 ין.

למעשה מתחילת השנה, שוהה הצמד דולר/ין ברמות נמוכות ואף איבד מהרווחים אותם צבר בחודשים כמו אפריל, אז שהה ברמה של למעלה מ-94 ין לדולר. דבר זה מבטא את התחזקותו של הין כנגד הדולר, התחזקות אשר מכבידה על המשק היפני.

על רקע התחזקותו של הין רוחשות בשוק המט"ח השמועות כי היצואנים היפנים ניצלו את החולשה שהציג המטבע היפני אמש ורכשו את הין, כאשר הציפייה היא כי הצמד דולר/ין יגיע לרמה של 90.16 ין לדולר בחצי השנה הקרובה.

"היצואנים הציבו סדרה של פקודות למכירת דולר כנגד ין ברמה של 80 ין לדולר, דבר המהווה תמיכה חזקה לין". ציין Hiroshi Yanagisawa דילר בחברת המט"ח היפנית FX Prime Corp. "כעת נראה כי הם הורידו את רמת היעד לרכישה".

בשוק סבורים כי התחזקותו של הין נתמכת בעיקר בהערכות הגוברות כי הממשל היפני בהובלת ה-BOJ (הבנק המרכזי ביפן) ימנע מלהתערב בשוק המט"ח במטרה לעצור את התחזקותו של הין, זאת משום שהוא עדיין לא רואה איום מיידי בהתחזקותו של המטבע על המשק המקומי.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]