פרשת הולילנד: נסגר התיק נגד עו"ד אורי מסר בשל חוסר ראיות

בכך אימצה הפרקליטות את המלצת יאח"ה מלפני כחודשיים וחצי ■ פרקליטיו: "מלכתחילה אמרנו שעו"ד למסר אין קשר לפרשת הולילנד. לו ולמשפחתו נגרם עוול קשה"

לא יוגש כתב אישום נגד עו"ד אורי מסר בפרשת הולילנד - כך הודיעה הבוקר (ב') פרקליטות מחוז ירושלים, במהלך דיון שהתנהל במשפטם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ושל מזכירתו לשעבר שולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בכך אימצה הפרקליטות את המלצת יאח"ה מלפני כחודשיים וחצי.

בסיום החקירה בפרשת הולילנד המליצה המשטרה להגיש כתב אישום נגד חלק ניכר מהמעורבים, ואולם בעניינו של מסר נקבע כי לא התגבשה תשתית ראייתית מספקת לביצוע העבירות שיוחסו לו, ולכן אין המלצה להעמידו לדין.

על-פי החלטת הפרקליטות, ייסגר התיק בפרשת הולילנד וספיחיה נגד מסר, בשל חוסר ראיות מספיקות.

החלטת הפרקליטות בעניינו של מסר בתיק הולילנד מצטרפת להחלטה שהתקבלה בשורות התביעה בנובמבר 2009, ולפיה ייסגרו גם התיקים נגדו מסר בפרשות מרכז ההשקעות וטלנסקי.

ההחלטה בתיק הולילנד התקבלה לאחר שבפרקליטות שקלו את הראיות שנאספו נגדו בחקירה האחרונה, בצירוף חומרים שנאספו בחקירות הקודמות שבהן היה חשוד.

מבחינת הפרקליטות היה הכרח לקבל החלטה בהקדם בעניינו של מסר, מאחר שהוא מופיע כאחד מעדי התביעה במשפטם של אולמרט וזקן, והיה צורך לקבוע אם הוא יועמד לדין בעניינים אלה בטרם תחילת עדותו.

"עוול קשה"

עורכי הדין שמעון דולן ודרור מתתיהו, המייצגים את מסר, מסרו בתגובה כי "מלכתחילה אמרנו שלעו"ד מסר אין קשר לפרשת הולילנד. לאורי ולמשפחתו נגרם עוול קשה, כאשר הוא נאלץ לשבת במעצר 11 ימים על לא עוול בכפו ולהיות מוזכר בתכיפות רבה כחשוד מרכזי בפרשה בכל כלי התקשורת".

לפני חודשים אחדים עתרה תנועת אומ"ץ לבג"ץ בדרישה כי הפרקליטות תורה על העמדתו לדין של מסר בפרשת טלנסקי, מאחר שלדבריה מסר היה שותף לעבירות לכאורה שביצע אולמרט וסייע לו בביצוען לרבות בהסתרת הקופה הסודית. עוד נטען כי הגם שמסר אינו עובד ציבור, יש להעמידו לדין בשל חומרת העבירות לכאורה והפגיעה העמוקה בדימוי השירות הציבורי ובאמון הציבור בו - פגיעה שמסר היה שותף מלא ליצירתה.