כפי שדווח ב"גלובס": הנפקת דיסקונט יוצאת לדרך - 400 מ' ש'

200 מיליון שקל יגויסו בהנפקת זכויות ו-200 מיליון נוספים בהנפקה לציבור ■ דיסקונט מאשר היום פרסום נוסף ב"גלובס": אהוד ארנון ימונה למנכ"ל דיסקונט ניו יורק

לאחר חודשים רבים של ציפייה דרוכה, הנפקת הזכויות של בנק דיסקונט יוצאת לדרך. הבנק הודיע היום בדיווח לבורסה, כי הדירקטוריון אישר לצאת להנפקה בהיקף של 400 מיליון שקל לפחות (כ-6% מסך מניות הבנק הנסחרות היום בשוק).

"גלובס" דיווח לפני כ-3 שבועות כי הנפקת הזכויות צפויה להתקיים בדצמבר, לאחר שהפדרל ריזרב בארה"ב העניק "אור ירוק" לצאת להנפקה. ב-26 באוקטובר השלימה מדינת ישראל את מכירת החזקותיה בבנק דיסקונט, מה שהפחית את הלחץ על המניה וסלל גם כן את הדרך לביצוע הנפקת הזכויות.

ההנפקה תבוצע בשני אופנים; 200 מיליון שקל יגויסו בדרך של הנפקת זכויות ו-200 מיליון שקל נוספים בדרך של הנפקה לציבור. ההנפקות יבוצעו על בסיס תשקיף המדף של הבנק מאוגוסט 2009.

כפי שדווח ב"גלובס" דיסקונט מאשר בדיווח מהיום כי בעלי השליטה בבנק, משפחת ברונפמן-שראן, ישתתפו בהנפקה הזכויות בחלקם היחסי (כ-50 מיליון שקל). עם זאת, לא נמסר בדיווח כל רמז באשר להיקף השתתפותם בהנפקת המניות לציבור. בנק ישראל יעניק לבעלי השליטה אישור להידלל באחזקותיהם עד שיעור של 25%, לעומת 26% היום.

הנפקת המניות של הבנק נועדה כדי לסייע לו לחזק את הלימות ההון הראשוני ולהגיע ליעד של בנק ישראל. הלימות ההון הראשוני של דיסקונט עומדת היום על 7.17% - הנמוכה במערכת הבנקאית. זאת, בעוד שדרישת בנק ישראל הינה להלימות הון ראשוני של 7.5% עד סוף 2010. ככל הנראה, דיסקונט לא יצליח להגיע ליעד זה עד סוף השנה וצפוי לקבל מבנק ישראל ארכה של שנה.

בתוך כך, דיסקונט אישר היום בדיווח לבורסה פרסום נוסף ב"גלובס" מה-27 באוקטובר, הנוגע למינויו של אהוד ארנון למנכ"ל דיסקונט ניו יורק. ארנון מכהן היום כראש החטיבה העסקית בבנק ומי שצפויה להחליפו בתקיד היא אורית אלסטר. חילופי הגברי מגיעים בשל פרישתו של מנכ"ל דיסקונט גיורא עופר מתפקידו ומינויו של ראובן שפיגל (מנכ"ל דיסקונט ניו יורק כיום) במקומו.