כדור הרגעה: בעלי מנצ'סטר יונייטד ימחקו חוב בסך 220 מיליון ליש"ט

מדובר על חוב של אנשי משפחת גלייזר לקרנות גידור, שהריבית השנתית עליו עומדת על 16.25%; הכספים למחיקתו לא יילקחו מהכנסותיה של יונייטד

משפחת גלייזר (בתמונה), השולטת על מנצ'סטר יונייטד, מתכוונת למחוק חוב בגובה 220 מיליון ליש"ט שעדיין רובץ עליה מהימים בהם רכשה את המועדון. כך מפרסמת התקשורת באנגליה ובארצות הברית.

מדובר על חוב לקרנות גידור בשיטת "פיימנט-אין-קיינד" (PIK), שנוצר לאחר שהאמריקנים רכשו את הקבוצה ב-2005 עבור סכום כולל של 790 מיליון ליש"ט. יש לציין כי החוב היה רשום על שמם של הגלייזרים לאורך כל התקופה, ולא על שמה של מנצ'סטר יונייטד.

הלוואת ה-PIK, שהריבית השנתית עליה הגיעה לשיעור של עד 16.25%, עוררה זעם בקרב אוהדי יונייטד, שחששו כי הגלייזרים ינסו לשלם את החוב הזה באמצעות הכנסותיו של המועדון. בינואר האחרון המירה המשפחה חלק נכבד מהחוב של יונייטד לאג"חים, באמצעות הנפקה בשווי 526 מיליון ליש"ט. תחת תנאי ההנפקה, לגלייזרים יש אפשרות למשוך 70 מיליון ליש"ט מכספי המועדון כדי לשלם חלק מהתחייבויות ה-PIK.

עם זאת, במנצ'סטר הבהירו שלגלייזרים אין כל כוונה לממש את הסעיף האחרון - ומחיקת חוב ה-PIK תתבצע באמצעות ההון האישי של המשפחה. הגלייזרים מתכוונים להעביר את הכסף לבעלי החוב עד ה-22 בנובמבר (יום שני הקרוב).

למרות שהציגה בדו"חות האחרונים שלה הכנסות שיא של 286.4 מיליון ליש"ט, יונייטד סיימה את עונת 2009/10 עם הפסדים בסך 83.6 מיליון ליש"ט. סיבה מרכזית לכך היא העלויות הכרוכות בהנפקת האג"ח - שהגיעו לכדי 80.81 מיליון ליש"ט.