יום חדש - שיא חדש: המעו"ף טיפס ב-0.25% ל-1,284 נק'

רשות ניירות ערך חשפה את כללי הדיווח החדשים לסקטור הנפט והגז ■ פנדיט מחמיא: "אין הרבה כלכלות כאלה היום בעולם" ■ ישראמקו זינקה ב-5.1% ■ זרח נפלה ב-5%

יום חדש - שיא חדש: לאחר שבמרבית שעות המסחר בילו המדדים המובילים בירידות שערים קלות, התהפכה המגמה והבורסה בת"א סגרה את יום המסחר בעליות שערים, אשר הובילו את מדד המעו"ף לשיא של כל הזמנים זה היום השני ברציפות. בשוק ממתינים לפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, כאשר החוזים מאותתים על ירידות בפתיחה בעוד שבאירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת.

הרשות עושה סדר בנפט-גז

רשות ניירות ערך ערכה הבוקר תדרוך, ובו היא חשפה את כללי הדיווח המיוחדים להן יידרשו שותפויות חיפושי הנפט והגז. זאת, על מנת למנוע ריבוי הודעות סתומות לציבור ולהגביר את השקיפות של השותפויות כלפי המשקיעים. יחידות השתתפות של ישראמקו , רציו , דלק קידוחים , אבנר , מודיעין גבעות ואחרות - מגיבות להחלטה.

התדרוך התקיים עם מנהלת מחלקת תאגידים ברשות, עו"ד שיראל גוטמן-עמירה, שציינה כי "זיהינו שיש בעיה ולכן מתחילת השנה נמצא על סדר היום שלנו הנושא של הגדרת התחום - השקענו מאות של שעות ודיונים רבים עם מפעילים בתחום, מנהלים של שותפויות, אנליסטים וכן הממונה על ענייני נפט ועל סמך כל אלה אנחנו מפרסמים את הטיוטה שלנו להתייחסות הציבור".

במרכז ההנחיה מצוי מודל ה-PRMS המקובל בתעשיית הנפט והגז העולמית, לרבות בארה"ב ובקנדה. ברשות ני"ע בישראל ביצעו התאמות מינוריות למודל אך במרכז ההנחיה עומדת הדרישה הלא מתפשרת להסתמך על הגדרות מוגדרות ומקובלות בעולם ללא אפשרות לדווח כלל לבורסה כל דיווח שאינו מסתמך על הגדרות המודל.

מחמאות מכל כיוון

לא כל יום מבקר בישראל אחד הבנקאים הבולטים בעולם, אבל היום, לרגל 10 שנות פעילות בישראל, הגיע מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט לביקור קצר בארץ, במסגרתו נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ובכירים נוספים במשק. בפגישה הביע פנדיט את תמיכתו בהמלצות ועדת ששינסקי וקרא "להפנות את תמלוגי הנפט-גז לחינוך ותשתיות" תוך שהוא מציין כי סיטי מעוניינת להשקיע בסקטור. פנדיט שפע במחמאות לכלכלת ישראל: "אין הרבה כלכלות כאלה היום בעולם". לדבריו הוא מתכנן להרחיב את הפעילות הקמעונאית אך מבהיר: "אין לסיטי כוונה לרכוש בנק בישראל" ועם זאת פנדיט אותת כי אין לסיטי כוונה להיכנס לשוק המשכנתאות בישראל.

לא רק פנדיט החמיא, בסוכנות הידיעות "בלומברג" פירסמה היום כתבה מחמיאה על נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר ובה נאמר כי "פישר הפך למודל לחיקוי בעולם - מנסה להימנע ממשבר סאב-פריים כפי שקרה בארה"ב ומוביל את שוק הנדל"ן ל'נחיתה רכה'".

עוד בעניינו של פישר, נציין כי היום התפרסמו הפרוטוקולים של דיוני הריבית בה הוחלט בבנק ישראל להותיר את הריבית על כנה ברמה של 2% וההסבר לכך היה כי "לנוכח האינדיקציות להאטה בקצב ההתרחבות של הפעילות במשק הישראלי, המובלת על ידי האטה ביצוא ולאור גידול באי-ודאות באשר לסביבה העולמית, וכן לנוכח הצעדים המאקרו-יציבותיים בהם נקט בנק ישראל, והשלכותיהם של צעדים אלה על האינפלציה, החליט הנגיד סטנלי פישר להותיר את הריבית לחודש דצמבר ללא שינוי". בפרוטוקולים גם דנו בכירי הבנק על מצב שוק הדיון והמשכנתאות והעריכו כי "רכיב הדיור (שכר דירה) במדד המחירים לצרכן צפוי להמשיך לעלות בקצב גבוה יחסית בחודשים הקרובים, וייתכן שמחירי השכירות ימשיכו לעלות".

המירוץ לרכישת כלל ביטוח מתחמם

ב"גלובס" נחשף אמש כי קרנות ההשקעה פרמירה ואייפקס ייאבקו על רכישת כלל ביטוח . הגוף הרציני ביותר הוא קרן הפרייבט אקוויטי האירופית פרמירה, שנמצאת בשלב מתקדם מאוד בבדיקותיה מול אי.די.בי של נוחי דנקנר, בעלת השליטה בחברת הביטוח. לפי הערכות, דנקנר מעוניין למכור את כלל ביטוח לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר. שווי זה משקף פרמיה של 34% על שווי השוק של כלל ביטוח, ודומה לערך הגלום (E.V) שלה.

שותפות חיפושי הנפט זרח הודיעה היום כי תאבק כנגד החלטת הממונה על ענייני הגז והנפט, לאחר שאתמול הודיע לה טלפונית כי אין בכוונותו להאריך את תוקפו של רישיון "זרח/321". החברה: "מדובר בתגליות". במקרה שיבוטל הרשיון בו מחזיקה זרח ב-100% תסתיים ההחזקה בו ב-31 בדצמבר 2010.

מנתונים שפרסם הפדרל ריזרב בשבוע שעבר עולה כי עם הבנקים שנזקקו ב-2008-2009 לחלון הלוואות החירום שלו נמנים גם דיסקונט והפועלים . היקף קווי האשראי שבהם השתמשו הבנקים הישראליים נאמד במצטבר ב-3.75 מיליארד דולר.

מניות הביטוח כגון מגדל והראל המשיכו לרכז עניין לאחר יום מסחר תנודתי אתמול ברקע ההערכות כי חברות הביטוח צפויות לספוג עלויות ניכרות מנזקי השריפה הגדולה בכרמל.

אורמת ריכזה עניין לאחר שהחברה הבת, אורמת טכנולוגיות הודיעה כי חברה בת שלה, אורמת נבדה התקשרה בהסכם עקרונות עם חברת ג'ון הנקוק להעמדת הלוואה בהיקף של עד 330 מיליון דולר בערבות מדינה, לצורך מימון הקמת שלושה פרויקטים גיאותרמיים נוספים בקליפורניה ונבדה.

קומפיוגן הגיבה בחיוב להודעה כי ניסויים נוספים שנערכו מחזקים את הפוטנציאל התרופתי של מטרה חדשה שהתגלתה ע"י החברה לטיפול במיילומה נפוצה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]