חגיגות ה-Like

פורשה מצאה דרך יפה להוקיר תודה למיליון מעריציה בפייסבוק. בדיסני הלכו על סרטון

פייסבוק משנה את הפרסום הדיגיטלי. פעם פרסמנו באנרים וממש התפעלנו מהמהפכה הזו, שבה כל הקלקה היא אינטראקציה עם הגולש. היכולת "לגעת" בצרכן היתה חדשנית במידה רבה, ורבות נכתב ונאמר על הזוגיות החדשה הזו, שבה המותג נמצא מרחק נגיעה.

רק היום, כשמותגים רבים כבר נוכחים בפייסבוק, אפשר לראות את הפער הזה שבין אינטראקטיביות לשיחה אמיתית.

אם פעם פרסנו באנרים, וראינו בהקלקה ובמעבר למיניסייט סוג של אינטראקציה עם הצרכן, הגיע פייסבוק והראה כמה עמוק יכול להיות הקשר בין הצרכנים למותג, ושהיכולת לנהל דיאלוג עם המותג לא נגמרת בכמה הקלקות.

אבל לפני פייסבוק קרה עוד משהו שטוח: גולשים הקליקו על באנרים, הגיעו למיני-סייט, התרשמו, שיחקו והופעלו. ברוב המקרים הם יצאו מהמיני-סייט מבלי להשאיר עקבות. הגולש אולי התעניין במותג, אבל ההתעניינות הזו לא נרשמה בשום מקום.

עידן הפייסבוק נותן לפרסום הדיגיטלי יתרון על פני המצב הזה ומאפשר לו לאגור את החברים המתעניינים. האפשרות למקם את המיני-סייטים הפרסומיים בעמוד המותג בפייסבוק גרמה לכך שאם יש גולש שהגיע לדבר המפרסם - הוא יירשם אליו באמצעות "לייק" ויהפוך לחבר מן המניין. באופן הזה אוגר המותג חברים ואוהדים, המשמשים אותו כמועדון הלקוחות החדש של המותג.

ביולי 2010 היתה סטארבקס למותג המסחרי הראשון בפייסבוק שהשיג 10 מיליון חברים. 4 חודשים אחרי היא כבר אוחזת בלמעלה מ-18.5 מיליון "לייקים" חבריים - קצב גידול מטאורי, שמעיד על מותג אהוד במיוחד. עם קרוב ל-20 מיליון חברים, סטארבקס לא מצאה סיבה לחגוג.

פורשה, עם קצת יותר ממיליון חברים, שלמרביתם ה"לייק" שעשו לעמוד יהיה הדבר הכי קרוב לפורשה אמיתית - החליטה להוקיר תודה לאוהדיה. מותג הרכב היוקרתי בחר לציין את חגיגות החבר המיליון שלה במהלך ייחודי ומחולל שיחה: החברה תחרוט את שמות חברי הפייסבוק שלה על רכב מיוחד שיוצג במוזיאון פורשה בשטוטגרט, גרמניה.

על מנת לקחת חלק בפרויקט הייחודי הזה, ייצרה פורשה אפליקציה מיוחדת המאפשרת לחבריה להירשם לפרויקט - 16 אלף חברים נרשמו עד היום, לפרויקט שיוצג בפברואר 2011.

גם בדיסני חוגגים בהקשר זה. המותג הפופולרי, שהגיע ל-100 מיליון חברים בשלל עמודי הפייסבוק שלו בעולם, מציין את ההישג בסרטון YouTube המציג תחנות בזמן של עמוד הפייסבוק שלו. ההישג של דיסני מרשים במיוחד לאור העובדה שהמותג נכנס לפייסבוק רק לפני קצת יותר משנה, באוגוסט 2009.

לצפייה בסרטון התודה: http://www.youtube.com/watch?v-bVQ4bskC6D8.

* הכותב הוא מנכ"ל חברת הדיגיטל טוויסטד.