חשד: קרטל השתלט על שוק הגיזום לגופים ציבוריים

במסגרת הפרשה נעצרו 10 חשודים בעבירות של הסדרים כובלים בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במירמה, שוחד והלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד וקשירת קשר להונות

משטרת ישראל ומחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים חשפו היום (ב') קרטל שהשתלט על שוק הגיזום לגופים ציבוריים בישראל בהיקף עשרות מיליוני שקלים בשנה.

הבוקר מסר דובר המשטרה כי בתום חקירה סמויה שהתנהלה בתקופה האחרונה, נעצרו 10 חשודים, העומדים בראש החברות הדומיננטיות בתחום הגיזום, הגינון והניקיון בישראל.

לחשודים מיוחסים חשדות חמורים, ביניהם: עבירות של הסדרים כובלים בנסיבות מחמירות, קבלת דבר במירמה, שוחד והלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד וקשירת קשר להונות. בין העצורים גם איש קבע בדרגת נגד בצה"ל.

לדברי המשטרה, החקירה הסמויה חשפה כי "על פני יותר מעשור שנים, פעלו החשודים כקרטל אחד ומאוגד ותיאמו ביניהם את המחירים שיציעו במכרזים של גופים ציבוריים, ביניהם: חברת חשמל, קרן קיימת לישראל, מע"צ, צה"ל, רשויות מקומיות וגופים נוספים".

החשד הוא כי התוצאה הישירה של המירמה היא העלאת מחירי המכרזים במאות אחוזים על חשבון הציבור, כאשר שווים של מכרזים אלה נאמד בעשרות מיליוני שקלים בשנה.

לחשודים מיוחסות עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, קשירת קשר להונות, הלבנת הון, רישום כוזב במסמכי תאגיד, שוחד והסדרים כובלים בנסיבות מחמירות לפי חוק ההגבלים העסקיים.

בתום חקירתם יובאו החשודים להארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל-אביב.

דובר המשטרה ציין כי חשיפת הפרשה עשתה בזכות "שיתוף-פעולה יוצא דופן וראשון מסוגו בין היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) במשטרת ישראל ובין מחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים ויחידת החקירות של מצ"ח".