הערכות: לאודר יקנה את מניות מילצ'ן בערוץ 10

המניות של ארנון מילצ'ן נמצאות היום בנאמנות של יוסי מימן ■ אם תושלם העסקה, יחזיק רון לאודר ב-49% מהערוץ

איש העסקים היהודי-אמריקני רון לאודר בוחן את רכישת מניותיו של ארנון מילצ'ן בערוץ 10 - כך נודע ל"גלובס". בימים האחרונים החלו בדיקות בעניין מול יוסי מימן, בעל השליטה בערוץ, וזאת לאחר שמניותיו של מילצ'ן נמצאות אצל נאמן מטעמו של מימן.

ההערכות הן כי לקראת סוף החודש יבשילו המגעים לכדי החלטה, בסמוך להעברתו הצפויה של חוק הרשות השנייה החדש בכנסת. לפי שעה לא נקבע היקף העסקה.

לפני כחצי שנה הודיע מילצ'ן למימן כי הוא מניח את כ-24% מניותיו, המשותפות עם איל התקשורת רופרט מרדוק, ומבקש לצאת מהערוץ. זאת לאחר תקופה ארוכה שבה השקיעו בעלי המניות בערוץ כ-1.3 מיליארד שקל, מבלי לראות כל רווח.

לו יקנה לאודר, שהביע בערוץ אמון לאחר עזיבתו של מילצ'ן, את החלק של מילצ'ן בערוץ - הוא יחזיק את המקסימום האפשרי לבעל מניות שאינו בעל שליטה - 49%.

העובדה שלערוץ עשויים להיות רק שני בעלים יכולה להבטיח במידה רבה את יציבותו. כמו כן, היא עשויה להקל על קבלת ההחלטות בנוגע לאסטרטגיות עתידיות בערוץ.

הערוץ מתייצב כלכלית

ערוץ 10 נחשב עד לא מכבר ל"בן המקרטע" בטלוויזיה המסחרית, ועתידו היה לוט בערפל. ביוני 2009 הודיע מימן כי הוא ובעלי המניות בערוץ מפסיקים את ההשקעה - בשל היעדר האופק הרגולטורי לערוץ, שאמור היה לעמוד למכרז בתום שנת 2010.

בראשית 2010 הוחלט להאריך את זיכיון הערוץ בשנתיים נוספות, עם אופציה להארכה בעוד שנתיים. דבר זה משנה לחלוטין את מצבו של הערוץ. עובדה זו מתחדדת כאשר בחודש שעבר אושר בוועדת הכלכלה חוק המעבר לרישיונות (חוק הרשות השנייה החדש). כך לא ייאלץ הערוץ לעמוד במכרז נוסף.

המגעים עם לאודר גם באים על רקע ההתייצבות הכלכלית של הערוץ, בראשותו של יוסי ורשבסקי. דבר זה עשוי להבטיח גם את העלאת ערכו של הערוץ. בתקופה זו, כפי שנחשף ב"גלובס", פעל ורשבסקי להשגת מימון מקרן המנוף אוריגו, לקבלת הלוואה בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל.

אם העסקה תצא לפועל, תהיה זו ההשקעה הגדולה ביותר שביצעה אוריגו עד היום ואחת מהגדולות ביותר שביצעה קרן מנוף בישראל. ההלוואה צפויה לשמש לטובת תזרים המזומנים וצמיחתו של הערוץ המסחרי.

לאודר נמצא במגמת הידוק אחיזתו בעסקי המדיה שלו בישראל. ל"גלובס" נודע כי נציגיו בארץ - אבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי - תפסו משרדים באופן פיזי בחברת JCS בתל-אביב ובירושלים ומפקחים יותר מקרוב על ההתנהלות.

בלשניקוב, נציגו של לאודר ודירקטור מטעמו בערוץ, סירב להגיב לדברים. מנציגו של מימן לא נמסרה תגובה.

אחזקות ערוץ 10
 אחזקות ערוץ 10