ג'ים רוג'רס: לשוק השורי בסחורות יש עוד דרך ארוכה

גורו ההשקעות בראיון ל-CNBC: "יש מחסור בכל סחורה אפשרית, וגם אם הביקושים יורדים ובמקביל יש ירידה חדה יותר בהיצע הרי שעליות המחירים יימשכו"

המחיר של כמעט כל סחורה נמצא בחודשים האחרונים במגמת עלייה. בימים האחרונים נמצא הנפט במוקד העניינים, על רקע המהומות בלוב וחששות מהתפשטותם למפיקות נפט נוספות במזרח התיכון, אבל גם שאר הסחורות נמצאות במגמה עולה ארוכת טווח.

והמגמה לא הולכת להשתנות בקרוב, אם שואלים את המשקיע האגדי ג'ים רוג'רס. בראיון לרשת CNBC לרגל השקת קרן חדשה אומר רוג'רס כי "יש מחסור בכל סחורה אפשרית, וגם אם הביקושים יורדים ובמקביל יש ירידה חדה יותר בהיצע הרי שעליות המחירים יימשכו".

רוג'רס השיק קרן (Global Resources Equity Index fund) המתמקדת בהשקעה בכ-200 מניות של חברות מובילות בעולם הפועלות בכל תחום הקשור לסחורות (אנרגיה, מתכות, סחורות חקלאיות, כרייה וגם חברות מתחום האנרגיה האלטרנטיבית כמו סולאר, רוח והידרו).

לגבי הזינוק במחירי הנפט אומר רוג'רס כי "כבר 40 שנה לא התגלה שדה נפט ענק וחשוב. יש מחסור בסחורה החשובה הזו והוא ילך ויחריף וכדי להתמודד עם המחסור אנחנו צריכים שהמחיר יעלה".

על הסחורות החקלאיות אומר רוג'רס (שהמליץ להשקיע בהן כבר לפני כשנה וחצי) כי "אנחנו לא בבועת מחירים. אם מסתכלים על ההסטוריה, המחירים עדיין נמוכים. הסוכר, למשל, זינק בכ-600% בשנים האחרונות אולם הוא עדיין נמוך בכ-50% מהשיא ההסטורי שלו. מרבית הסחורות החקלאיות עדיין מאוד זולות, בהתחשב בנתונים".